eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie › Re: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
    Date: Thu, 06 Nov 2003 13:45:53 +0100

    AJot wrote:

    > Rrok temu wykupili mieszkanie. Stali sie wlascicielami, 1/72 budynku w
    > ktorym mieszkaja.
    > Niedawno wynikl problem remontu kapitalnego dachu w calym budynku.
    > Koszt ok 600 000 (!). W zwiazku z tym dostali informacje z
    > administracji, ze maja przygotowywac sie na zaplate kosztow remontu
    > wg. wlasnego udzialu tzn. (600 000/72 = ok. 8 000pln)
    > Rodzice mieszkaja w tym domu od 35lat. Przez 34 lata placili normalny
    > czynsz (gdzie mysle byla wliczona kwota na ew. remonty budynku).
    > Na dzien dzisiejszy stanowisko administracji jest takie, jakby
> [...]

    Obawiam się, że moje uwagi będą niezbyt konstruktywne i raczej
    pesymistyczne. Wydaje mi się, że szanse uniknięcia zapłaty są nikłe.

    Może tylko coś takiego:
    Cena za jaką twoi rodzice wykupili mieszkanie została ustalona na
    postawie jakiejś wyceny. Wycena ta powinna uwzględniać stan dachu.
    Jeśli uwzględniała to coż: twoi rodzice muszą uznać, że już wiedzą
    dlaczego zapłacili tak tanio i że nic nie ma za darmo. Jeśli nie to
    można próbować podważyć tamtą wycenę i żądać obniżenia ceny zakupu
    mieszkania. Tylko, że przy stosowanych w niektórych miastach 90%
    zniżkach na wykup mieszkań to i tak nie pokryje im kosztu remontu