    From: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Operator telefonii komorkowej Era i SMS'y
    Date: Thu, 14 Feb 2002 14:15:22 +0100

    Użytkownik Pawel Grotowski <p...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4g0j0$3t$...@n...tpi.pl...
    > W Erze w ktorej mam wykupiony pre-paid maja taki sprytny mechanizm
    > naliczania za SMS'y.
    > Aby mozna bylo wysylac wiadomosci trzeba miec na koncie min. 10 PLN.
    > Pierwsza wyslana
    > wiadomosc powoduje pobranie z konta kwoty jak za 10 wiadomosci.
    Powiedzmy ze
    > jeden SMS do 50 groszy, czyli wyslanie pierwszego z puli spowoduje
    > skasowanie 5 PLN.
    >
    > Teraz. Mam na koncie 11 PLN. Wysylam pierwszego SMS'a zostaje 6 PLN
    > dostaje
    > wiadomosc "Twoja usluga wysylania SMS zostaje zablokowana bo..."
    zgodnie z
    > powyzszym,
    > czyli 9 SMS'ow za ktorej juz zaplacilem nie moge wysylac.
    >
    > Pytanie. Czy jest to zgodne z prawem ?

    A jak dokladnie wygladaja zapisy w regulaminie swiadczenia uslug nt.
    naliczania oplat? Powinno tam to byc zapisane.
    Jesli nie, masz prawo zadac przedstawienia Ci dokladnych zasad
    naliczania
    oplat na pismie!
    Z Twojego posta wynika, ze naczelna regula jest obowiazek posiadania
    na
    koncie min. 10PLN.
    Czy pozostale (zablokowane) smsy mozesz pozniej wyslac, jesli
    uzupelnisz konto
    powyzej 10PLN?
    Zawsze mozesz napisac do URT (lub zmienic operatora ;))

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl