eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Okres obowiazywania rekojmi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2004-01-06 09:12:49
    Temat: Okres obowiazywania rekojmi
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    Witam,
    Czy jest to 1 rok niezaleznie od rodzaju towaru, czy moze sie wahac?
    Czy naprawa gwarancyjna lub wymiana sprzetu na nowy wyklucza mozliwosc
    skorzystania z rekojmi?
    Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
    rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?

    Mam telefon w Plusie, ktory sie notowrcznie psuje (byl juz 3 razy
    wymieniany na nowy), jednak salon sprzedazy odmawia zwrotu pieniedzy
    czy wymiany na inny model i jedyne co proponuje to naprawa/wymiana na
    nowy egzemplarz. Telefon byl kupiony za calkiem niezla kase w
    programie lojalnosciowym dla klientow ktorym sie skonczyla umowa...
    :///
    Mozna cos na to poradzic???
    Moze ktos mial podobny przypadek?

    Pozdrawiam,
    Kamil



  • 2. Data: 2004-01-06 09:45:13
    Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <e...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
    > Czy jest to 1 rok niezaleznie od rodzaju towaru, czy moze sie wahac?

    Na ogół jest to rok, ale np. na budynki to 3 lata. Z tym że jeśli pytasz
    jako konsument to rękojmia już nie istnieje. To co obowiązuje to tzw
    niezgodność z umową i odpowiedni okres wynosi 2 lata, ale też tylko przez
    6 miesięcy (bezspornie) zakłada się że wada istniała w chwili wydania
    towaru co oznacza że po tym czasie Ty musisz wykazać że usterka była
    spowodowana taką właśnie wadą (pierwotną).

    > Czy naprawa gwarancyjna lub wymiana sprzetu na nowy wyklucza mozliwosc
    > skorzystania z rekojmi?

    Nie, choć istnieją sprzeczne opinie, czy można naprzemiennie reklamować tą
    samą usterkę z tego i z tego (jeśli usterka się powtarza). W sytuacji
    dużej uciążliwości dla konsumenta, autorytety skłaniają się ku możliwości
    takich przeskoków.

    > Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
    > rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?

    Gwarancji biegnie. Rękojmia (nizegodność z umową) nie.

    > Mam telefon w Plusie, ktory sie notowrcznie psuje (byl juz 3 razy
    > wymieniany na nowy), jednak salon sprzedazy odmawia zwrotu pieniedzy
    > czy wymiany na inny model i jedyne co proponuje to naprawa/wymiana na
    > nowy egzemplarz. Telefon byl kupiony za calkiem niezla kase w
    > programie lojalnosciowym dla klientow ktorym sie skonczyla umowa...
    >:///
    > Mozna cos na to poradzic???
    > Moze ktos mial podobny przypadek?

    Najpierw powiedz kiedy kupiłeś - jeśli w przed 1/1/2003 to pozostaje Ci
    się męczyć z gwarancją i obowiązuje Cię to co tam stoi. Jeśli po tym
    okresie to możemy się pozastanawiać co z tym zrobić. Powiedz też czy
    jesteś konsumentem czy telefon był kupiony na firmę.

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2004-01-06 16:37:55
    Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Marcin Debowski wrote:
    > Nie, choć istnieją sprzeczne opinie, czy można naprzemiennie reklamować tą
    > samą usterkę z tego i z tego (jeśli usterka się powtarza). W sytuacji
    > dużej uciążliwości dla konsumenta, autorytety skłaniają się ku możliwości
    > takich przeskoków.

    Wymiana sprzętu w ramach gwarancji raczej wyklucza rękojmię. Trudno
    byłoby nakładać na sprzedawcę odpowiedzialność za rzecz wydaną przez
    gwaranta.

    >>Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
    >>rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?
    > Gwarancji biegnie.

    W sprzedaży konsumenckiej (po 1.01.2003 r.)- tylko jeśli sama gwarancja
    to przewiduje.

    > Rękojmia (nizegodność z umową) nie.


    chyba że wymiana była w ramach niezgodności, wtedy tak

    KG


  • 4. Data: 2004-01-06 17:43:35
    Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    On Tue, 6 Jan 2004 17:45:13 +0800, Marcin Debowski <a...@n...net>
    wrote:

    >Najpierw powiedz kiedy kupiłeś - jeśli w przed 1/1/2003 to pozostaje Ci
    >się męczyć z gwarancją i obowiązuje Cię to co tam stoi. Jeśli po tym
    >okresie to możemy się pozastanawiać co z tym zrobić. Powiedz też czy
    >jesteś konsumentem czy telefon był kupiony na firmę.

    Jestem konsumentem. Telefon byl kupiony 4 stycznia 2002!!! Od tego
    czasu byl 4 razy w serwisie, w tym 3 razy byl wymieniany na nowy
    (ostatnio w czerwcu 2003). Czyli pozostaja mi tylko uprawnienia
    wynikajace z gwarancji? :///


  • 5. Data: 2004-01-06 19:29:08
    Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <5...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
    > Jestem konsumentem. Telefon byl kupiony 4 stycznia 2002!!! Od tego
    > czasu byl 4 razy w serwisie, w tym 3 razy byl wymieniany na nowy
    > (ostatnio w czerwcu 2003). Czyli pozostaja mi tylko uprawnienia
    > wynikajace z gwarancji? :///

    Niestety chyba tak. Z tym, ze zarzadaj warunkow gwarancji na pismie (o
    ile nie masz) i je przstudiuj - bedziesz dokladnie wiedzial co Ci
    przysluguje.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2004-01-06 19:42:08
    Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <5...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
    > Jestem konsumentem. Telefon byl kupiony 4 stycznia 2002!!! Od tego
    > czasu byl 4 razy w serwisie, w tym 3 razy byl wymieniany na nowy
    > (ostatnio w czerwcu 2003). Czyli pozostaja mi tylko uprawnienia
    > wynikajace z gwarancji? :///

    Niestety chyba tak. Z tym, ze zazadaj warunkow gwarancji na pismie (o
    ile nie masz) i je przstudiuj - bedziesz dokladnie wiedzial co Ci
    przysluguje.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1