eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOkres obowiazywania rekojmi › Re: Okres obowiazywania rekojmi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!agh
    .edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okres obowiazywania rekojmi
    Date: Tue, 6 Jan 2004 17:45:13 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 39
    Message-ID: <9...@z...router>
    References: <e...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: cm181.omega140.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1073383194 14235 218.186.140.181 (6 Jan 2004 09:59:54
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Jan 2004 09:59:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:185860
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <e...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
    > Czy jest to 1 rok niezaleznie od rodzaju towaru, czy moze sie wahac?

    Na ogół jest to rok, ale np. na budynki to 3 lata. Z tym że jeśli pytasz
    jako konsument to rękojmia już nie istnieje. To co obowiązuje to tzw
    niezgodność z umową i odpowiedni okres wynosi 2 lata, ale też tylko przez
    6 miesięcy (bezspornie) zakłada się że wada istniała w chwili wydania
    towaru co oznacza że po tym czasie Ty musisz wykazać że usterka była
    spowodowana taką właśnie wadą (pierwotną).

    > Czy naprawa gwarancyjna lub wymiana sprzetu na nowy wyklucza mozliwosc
    > skorzystania z rekojmi?

    Nie, choć istnieją sprzeczne opinie, czy można naprzemiennie reklamować tą
    samą usterkę z tego i z tego (jeśli usterka się powtarza). W sytuacji
    dużej uciążliwości dla konsumenta, autorytety skłaniają się ku możliwości
    takich przeskoków.

    > Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
    > rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?

    Gwarancji biegnie. Rękojmia (nizegodność z umową) nie.

    > Mam telefon w Plusie, ktory sie notowrcznie psuje (byl juz 3 razy
    > wymieniany na nowy), jednak salon sprzedazy odmawia zwrotu pieniedzy
    > czy wymiany na inny model i jedyne co proponuje to naprawa/wymiana na
    > nowy egzemplarz. Telefon byl kupiony za calkiem niezla kase w
    > programie lojalnosciowym dla klientow ktorym sie skonczyla umowa...
    >:///
    > Mozna cos na to poradzic???
    > Moze ktos mial podobny przypadek?

    Najpierw powiedz kiedy kupiłeś - jeśli w przed 1/1/2003 to pozostaje Ci
    się męczyć z gwarancją i obowiązuje Cię to co tam stoi. Jeśli po tym
    okresie to możemy się pozastanawiać co z tym zrobić. Powiedz też czy
    jesteś konsumentem czy telefon był kupiony na firmę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1