  • Data: 2016-02-20 03:19:39
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/19/2016 6:18 PM, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Się porobiło.
    >
    > Skoro jest jak piszesz, i policja w USA nie zależy od władzy państwowej
    > - to od kogo zależy?

    Od nikogo nie zależy.
    Słowo policja tak jak my to rozumiemy jest tam raczej błednę.
    Szybciej law enforcement należałoby tłumaczyć jako stróż prawa.

    Taką policję, czyli grupę ludzi, którzy będą stali na straży
    przestrzegania prawa, może sobie utworzyć, dzielnica, szkoła,
    uniwersytet a jeszcze wyżej miasto. I każdy z nich będzie policjantem z
    pełnymi uprawnieniami.

    I wiesz dlaczego to działa sprawniej niż u nas?
    Bo policjant, który jeździ po twoich ulicach jest twoim sąsiadem.
    Ani nikt do niego nie podskakuje ani on nie podskakuje do innych bo w
    weekendy wszyscy wspólnie spotykają się jak nie na boisku to na basenie.