    From: "castrol" <j...@p...wywalto.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwolanie od wezwania do zaplaty PKP
    Date: Fri, 21 Nov 2003 14:05:26 GMT

    Użytkownik "fuzzi" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bpj1pq$89p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > 18-11-2003r. wlepiono mi mandat za brak waznego biletu na
    przejazd,
    > moim zadaniem bezpodstawnie. Wezwanie wystawił mi pracownik Z.W. "Renoma".
    > Posiadam bilet imienny miesieczny o znizce 49% na pociag osobowy relacji
    X -
    > Y i powrót. Wsiadlem na stacji Y do ostatniego wagonu pociagu pospiesznego
    > natychmiast udalem sie do pierwszego wagonu w celu nabycia biletu, badz

    Po pierwsze niepotrzebnie dales mu legitymacje do reki.
    Pomijajac juz ten fakt to on nie mial prawa Ci wypisac mandatu a Ty miales
    prawo zakupic bilet i w tym celu wcale nie musisz szukac kierownika pociagu,
    mozesz spokonjnie usiasc i na niego zaczekac.

    Ja mialem oto taka sytuacje w pociagu pospiesznym w Gdansku.
    Wracalem z kolega z imprezy, ze nie bylo zadnych kolejek postanowilismy
    skorzystac z pociagu pospiesznego ktory akurat stal na peronie (pociag w
    strone Gdyni). Cheilismy nim dojechac do Wrzeszcza a stamdad na piechote do
    domu.

    Wsiedlismy do pociagu i stoimy w korytarzu. Gdy pociag ruszyl z peronu z
    przedzialu wylazl kanar z Renomy i oczywiscie chcial od nas biletu na co ja
    mu ze chce kupic, oczywiscie wywaizala sie dyskusja itp, jechalismy z nim
    tak i dyskutowalismy (chial od nas oczywiscie dokumenty, ktore mu tylko
    pokazywalem - do reki nic nie dostal)

    W koncu pojawil sie konduktor z pociagu i wypisal nam bilety i oczywiscie
    przyznal nam racje, baran z Renomy niezle sie wkurzyl a na koniec, kiedy
    wysiadalismy, jeszcze krzyczal ze nam pokarze itp.

    Wyszlo na to ze zakupilismy bilet w pociagu z doplata za wypisanie, tak wiec
    nie daj sie wiecej oszustom z renomy bo masz prawo do zakupu biletu w
    pociagu

    Jacek