    From: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji ZUS. Rozprawaw=?iso-8859-2?Q?s=B1dzie.?=
    Date: Sun, 13 Oct 2002 17:44:54 +0000 (UTC)

    WITAJ PONOWNIE !

    > W pouczeniu jest tylko napisane (odnośnie tej sprawy), że:
    > "Gdy strona nie wypowie się co do twierdzeń strony przeciwnej o faktach,
    > sąd mając na uwadze wyniki całej rozprawy, może fakty te uznać za
    > przyznane."
    > Ale przecież biegły nie jest stroną przeciwną.

    Fakt biegły nie jest stroną.Opinia biegłego jest dowodem w sprawie i to
    istotnym.Sąd wydając wyrok w sprawach "lekarskich " opiera się na niej w
    pełni.Stronami oczywiście jesteście Ty i O/ZUS.Dla ZUS-u zapadła opinia jest
    korzystna,chociaż nie do końca zgodna z opinią orzecznika ZUS /komisji już
    nie ma- jak pewnie zauważyłeś/.W Twoim interesie więc jest doprowadzić do jej
    zmiany.Dlatego zaproponowałam wniesienie zarzutów.
    > Takie pisemne zarzuty mam wysłać listem, czy wystarczy doręczyć tuż
    > przed rozprawą?

    Proponuję wysłać jak najwcześniej,żeby Sąd mógł jeszcze przed rozprawą
    skierować je do biegłego ,w celu ustosunkowania się.

    > Rentę mi wstrzymano w styczniu (za styczeń jeszcze dostałem),
    > a komisję wyznaczono na luty

    Ponieważ do 25 roku życia /ukończyłeś 25 lat w styczniu jak dobrze
    policzyłam ;)/renta rodzinna przysługuje każdemu uczącemu się dziecku
    niezaleznie od niezdolności do pracy.Po ukończeniu 25 roku życia tylko osobom
    całkowicie niezdolnym do pracy.

    Odwołaliśmy się zaraz po otrzymaniu wypisu
    > z treści orzeczenia lekarza orzecznika ZUS. Na dniach przyszła też
    > decyzja o odmowie prawa do renty rodzinnej. Jednak ZUS i tak potraktował
    > to jako odwołanie od decyzji

    > Tylko że ostatnie dwie decyzje lekarzy (zarówno orzecznika ZUS jak i
    > biegłego) o ile rozumiem, nie uznają mnie za całkowicie niezdolnego
    > do pracy... Pomimo, że już miałem takie orzeczenie czasowo, a mój stan
    > się nie poprawił :(

    Niestety tak nie uznają.
    Pozwolisz ,że teraz krótki "wykladzik" o zasadach orzekanie kiedyś i obecnie.
    Przed reformą ubezpieczeń ustalając grupę brano pod uwagę stopień
    upośledzenia czynności organizmu. Obecnie zaś wpływ tego stopnia upośledzenia
    na zdolność do wykonywania zatrudnienia zgodnego z poziomem kwalifikacji
    czyli krótko czy schorzenia występujące u Ciebie umożliwiają Ci wykonywanie
    wyuczonego zawodu.
    Powyższe kryteria musisz brać pod uwagę przy pisaniu zarzutów.Można
    również zawnioskować o przebadanie przez biegłego innej specjalności

    > Fakt faktem, że i tak najważniejsze jest, aby uznano mnie za całkowicie
    > niezdolnego do pracy, bo tylko wtedy mam prawo do którejkolwiek z tych
    > rent, zgadza się?

    Zgadza się.Musisz powalczyć. Zyczę powodzenia .Jeżeli masz jeszcze jakies
    pytania to pytaj.
    Pozdrawiam.