    From: Piotr Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji ZUS. Rozprawa wsądzie.
    Date: Sun, 13 Oct 2002 12:04:40 +0000 (UTC)

    Witam :)

    On sob, 12 paź 2002 at 16:29 GMT, <b...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Wobec powyższego musisz wnieść pisemnie zarzuty do tej opinii,przed rozprawą.
    > Sąd przysyłając opinię winnien poinformować o tej możliwości.

    W pouczeniu jest tylko napisane (odnośnie tej sprawy), że:
    "Gdy strona nie wypowie się co do twierdzeń strony przeciwnej o faktach,
    sąd mając na uwadze wyniki całej rozprawy, może fakty te uznać za
    przyznane."
    Ale przecież biegły nie jest stroną przeciwną.
    Takie pisemne zarzuty mam wysłać listem, czy wystarczy doręczyć tuż
    przed rozprawą?

    > Niepodałeś jeszcze od jakiej decyzji się odwołałeś - wstrzymującej wypłatę
    > renty rodzinnej?

    Nie. Rentę mi wstrzymano w styczniu (za styczeń jeszcze dostałem),
    a komisję wyznaczono na luty (chociaż podanie o komisję złożyłem już
    jakoś w listopadzie). Odwołaliśmy się zaraz po otrzymaniu wypisu
    z treści orzeczenia lekarza orzecznika ZUS. Na dniach przyszła też
    decyzja o odmowie prawa do renty rodzinnej. Jednak ZUS i tak potraktował
    to jako odwołanie od decyzji odnośnie renty (bo o ile wiem, od decyzji
    orzecznika odwołanie nie przysługuje).

    > I dlaczego zostałeś ponownie badany skoro ostatnie badanie
    > było w lutym 2002r.

    W lutym byłem badany przez lekarza orzecznika ZUS. Natomiast o ostatnim
    badaniu (przez biegłego sądowego) zdecydował sąd. ZUS w swojej odpowiedzi
    na moje odwołanie (załączonej do wezwania na rozprawę) zaznaczył, że
    "Lekarz Orzecznik O/ZUS orzeczeniem z dn. 20.02.2002 orzekł, że
    stwierdzone schorzenia nie powodują ograniczenia do pracy".

    > Nadmieniam,że prawo do renty rodzinnej dawałobo ustalenie u Ciebie
    > całkowitej niezdolności do pracy powstałej w okresie uprawniajacym do zasiłku
    > rodzinnego /do 16 r.życia/.

    Tylko że ostatnie dwie decyzje lekarzy (zarówno orzecznika ZUS jak i
    biegłego) o ile rozumiem, nie uznają mnie za całkowicie niezdolnego
    do pracy... Pomimo, że już miałem takie orzeczenie czasowo, a mój stan
    się nie poprawił :(

    > Acha jeszcze jedno obecnie /od 1999r/ nie można ustalić prawa do renty
    > uczniowskiej,jednak osoby pobierające taka rentę ,które zostana nadal
    > zaliczone do całkowicie niezdolnych do pracy pobierają ja nadal.

    No dobrze. Ale przecież ja miałem ustalone prawo do renty uczniowskiej
    już 6.02.95. Pobierałem ją do 10.06.96. Później ze względu na to, że
    nabyłem również prawo do (wyższej) renty rodzinnej po ojcu, zacząłem
    pobierać rentę rodzinną. Chyba nie utraciłem tym samym prawa do renty
    uczniowskiej, prawda? A każda kolejna decyzja przedłużająca moją rentę
    rodzinną kwalifikowała mnie przecież i do renty uczniowskiej, mylę się?
    A rentę rodzinną pobierałem po 1999r. Chyba, że to, że zdecydowałem się
    pobierać rentę rodzinną, całkowicie pozbawiło mnie prawa do renty
    uczniowskiej, ale w to jakoś nie chce mi się wierzyć - wydawało mi się,
    że to jedynie zawieszenie.
    Fakt faktem, że i tak najważniejsze jest, aby uznano mnie za całkowicie
    niezdolnego do pracy, bo tylko wtedy mam prawo do którejkolwiek z tych
    rent, zgadza się?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotr Machej