    From: "kasiabe" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie za szkody osobowe
    Date: Tue, 6 Aug 2002 22:40:12 +0200

    Użytkownik "wowi" <w...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ail3i1$dpj$1@News.K.PL...

    Witam!

    > Mialem wypadek:
    Współczuję...

    .
    > W PZU kazali mi napisac podanie. Na podaniu umiescic
    > kwote swiadczenia, jaką chciałbym otrzymać.

    Jestem zdziwiona (ale od roku nie pracuję - może coś się zmieniło).
    Oczywiście jest to wypadek komunikacyjny, na miejscu była policja a Ty byłeś
    na pewno wysłany przez dochodzeniowca do Medycyny Sądowej na badania (ew.
    dokumentacja leczenia szpitalnego). Stąd jesteś w posiadaniu tzw. obdukcji.
    Zgłaszasz się do PZU (jeżeli jest to firma ubezp. sprawcy zdarzenia) i tam
    kierują Cię na komisję, która określi procentowy uszczerbek zdrowia (i za
    każdy procent będą nieźle bulić); oczywiście, jeżeli ilość procentów nie
    będzie Cię satysfakcjonowała odwołasz się. Odszkodowanie należy Ci się
    również za odzież uszkodzoną podczas wypadku i oczywiście za rower. Po
    zakończeniu postępowania karnego w stosunku do sprawcy możesz wystąpić na
    drogę sądową (sprawa z powództwa cywilnego) o tzw. bólowe i tam zażądać
    konkretnej kwoty (uważam, że 50.000zł nie będzie wygórowaną ceną, i tak
    obetną połowę :)))
    W każdym razie WARTO powalczyć - oczywiście jeżeli to nie TY przyczyniłeś
    się do wypadku...
    życzę zdrówka
    kasiabe