  • 1. Data: 2004-08-31 19:34:23
    Temat: Odszkodowanie, ale od kogo?
    Od: "Krzys" <k...@p...fm>

    Witam

    Poszukuje rady dla mojego kumpla.
    Ale od poczatku
    Kumpel w nocy schodzac po schodach złamał sobie nogę dosyc skomplikowanie.
    Spadl ze schodow gdy zgaslo swiatlo na klatce w wyniku wadliwie
    dzialajacego wylacznika czasowego polaczonego z ogranicznikiem. Wadliwe
    dzialanie wylacznika bylo zglaszane do administratora bloku duzo
    wczesniej.
    Dodam, ze blok nalezy do wspolnoty mieszkaniowej ale zarzadzany jest przez
    administratora ktorym jest pewna firma.
    Kumpel nigdzie nie pracuje i nie byl ubezpieczony. Byl trzezwy.
    Teraz pytania:
    Jak wyglada ewentualna procedura?
    Od kogo jest zasadne dochodzenie odszkodowania? od wspolnoty czy od
    administratora?
    Jak napisac takie pismo?
    Czy sa inne mozliwosci uzyskania odszkodowania?

    Pozdrawiam Krzysiek

  • 2. Data: 2004-08-31 20:25:57
    Temat: Re: Odszkodowanie, ale od kogo?
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    narazie ostroznie:
    1.stosowalbym po ustaleniu od kogo mi sie nalezy odszkodowanie art.444-449kc
    2.a wg. mnie to odszkkodowanie nalezy sie od wlasciciela nieruchomosci
    wspolnej czyli od wspolnoty (nie na 100%),

  • 3. Data: 2004-08-31 23:22:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:ch2mua$qn8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > 2.a wg. mnie to odszkkodowanie nalezy sie od wlasciciela nieruchomosci
    > wspolnej czyli od wspolnoty (nie na 100%),

    Budynek najprawdopodobniej jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej.
    Trzeba zapytać administratora i sprawę załatwiać z ubezpieczycielem.

  • 4. Data: 2004-09-01 05:00:21
    Od: "Krzys" <krzys(cut)@poczta.fm>

> [...]
    > 2.a wg. mnie to odszkkodowanie nalezy sie od wlasciciela nieruchomosci
    > wspolnej czyli od wspolnoty (nie na 100%),

    Mnie tez sie wydaje ze od wlasciciela nieruchomosci. Ale czy w takim
    ukladzie winą wspolnoty jest to ze administrator opieszale zareagowal na
    naprawienie wylacznika?
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 5. Data: 2004-09-01 14:03:26
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Krzys" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > administratora?
    > Jak napisac takie pismo?
    > Czy sa inne mozliwosci uzyskania odszkodowania?

    Na 100 % roszxczeń dochodzi się od właściciela, gdyż tylko właściciel może
    ubezpieczyć budynek od OC tzw. deliktowego, a pod takie OC podchodzi
    roszczenie.