  • Data: 2010-03-09 14:25:56
    Temat: Re: Odstraszenie handlowca
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (09.03.2010 14:16), Piotr [trzykoty] wrote:
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał
    >
    > No i właśnie dalej będą do niego dzwonić. Bo w bazie numer będzie
    > oznaczony jako potencjalnie obiecujący, klient zaangażowany, interesuje
    > się itp.
    > Na takich najlepiej odkładać słuchawkę lub mówić wyraźnie "Nie handluje
    > przez telefon!". Numer jest wtedy oznaczany jako nie akceptujący
    > sprzedaży telefonicznej i przynajmnie Ci co jadą po tej samej bazie
    > numerów już tam nie zadzwonią.

    U mnie to tak nie działało. Tak mniej więcej utrącałem wszelkie
    nagabywanie i mimo to miałem około 2-3 telefonów dziennie, w tym samej
    panoramy firm i PKT co najmniej 2x na tydzień.

    Zmieniłem postępowanie i:
    - włączam głośnik, kładę telefon po drugiej stronie stołu i proszę żeby
    głośniej mówili bo słabo słychać,
    - coś tam sobie robię w trakcie, kilka razy proszę o powtórzenie,
    - dopytuję się o jakiś szczegół (typu. "przeprowadzamy kontrolę
    odprowadzania składek" - kto, na czyje zlecenie, na podstawie jakich
    przepisów itd....)
    - unikam deklaracji że jestem/nie jestem zainteresowany ofertą

    Rozmowa trwa pół godziny albo i dłużej (rekord to godzina), zawsze to
    oni kończą rozmowę

    Efekt: po około miesiącu takiej terapii mam max. 2 telefony w miesiącu.
    Widać gdzieś odhaczyli że "wyjątkowo trudny klient".

    p. m.

    Efekt -