    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Date: Sat, 14 Aug 2010 20:54:19 -0500

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > I tak i nie: stojący samotnie, bez żadnej tabliczki znak STOP pełni
    > dokładnie te same funkcje, co na całym świecie. Dopiero znak STOP z
    > tabliczką np. "STOP ALL WAYS" pełni te funkcje, co napisałeś.

    Nie.
    Jak jest jeden stop to wiadomo, że nikogo więcej "chętnego" do
    zatrzymania nie będzie i pozostałe drogi są z pierwszenstwem.

    Jak jest więcej niż jeden stop to wówczas kierowcy na stopach jadą w
    kolejności kto pierwszy ten lepszy.
    jakiekolwiek dodatkowe tabliczki nie mają żadnego znaczenia po za
    informacyjną, bo czy znak stop na innych drogach na skrzyzowaniu jest
    czy go nie ma można tylko dowiedziec się probując te znaki na tych
    pozostałych drogach wypatrzeć.

    Pod centrami handlowymi można spotkać skrzyżowania gdzie droga wjazdowa
    jest bez stopu a trzy pozostałe ze stop. Tabliczka ile jest stopów
    bardzo ułatwia zorientowanie się, że trzeba uważać bo któraś droga stopu
    nie ma.

    Chyba w większości stanów jest tak to "zaimplementowane"
    Nie soptkałem ngdzie zapisu, że dopiero stop all ways wprowadza zasadę
    kto pierwszy ten lepszy.
    Zebyś się kiedyś na skrzyżowaniu z dwoma stopami, nie zdziwił, że mimo,
    że skręcasz w prawo, to ten na przeciwko skręcający w lewo miał
    pierwszenstwo bo pierwszy przy stopie się znalazł.