    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odśnieżanie zjazdu do nieruchomości
    Date: Tue, 16 Feb 2010 09:13:47 +0000 (UTC)

    Dnia 16.02.2010 Maddy <m...@e...com.pl> napisał/a:

    > Jest małe prawdopodobieństwo, że w przypadku gdy ten zaśnieżony dojazd
    > będzie przyczyną nieszczęścia - np. spali się chałupa, poszkodowani nie
    > będą chcieli niczego od państwa.
    >
    > Zwykle "moja prywatna sprawa" to jest jak trzeba tyłek ruszyć albo parę
    > groszy wyłożyć, a jak przyjdzie ponieść swego lenistwa czy skąpstwa
    > konsekwencje, to już chętnych nie ma, są szlochy i latanie do telewizji.

    Ale temat jest prosty - skoro wjazd był nieodśnieżony i dlatego straż nie
    dojechała, to nie mogą chcieć nic od państwa. Wystarczy tak napisać w
    ustawie, zamiast nakazywać sprzątanie. Zresztą, co mogą chcieć i ile
    dostaną? 1000 zł z opieki społecznej? Przecież nic więcej, więc problem
    jest wydumany. Już trzynaście lat temu pewien premier słusznie zauważył,
    że trzeba było się ubezpieczyć. Odśnieżanie zjazdu przez jeden sezon będzie
    kosztować prawdopodobnie więcej, niż jakiekolwiek zapomogi, które w swoim
    czarnowidztwie widzisz.

    Swoją drogą to zdaje się, że zjazdu w ogóle nie trzeba na działkę zrobić.
    Można nie mieć. I wtedy nie ma problemu z odśnieżaniem, chociaż straż też
    nie dojedzie. Logiki brak w tym.
    --
    Samotnik