  • 1. Data: 2007-01-24 11:03:13
    Temat: Odśnieżanie ulicy bez chodnika
    Od: Marek Wrel <m...@b...adresu.pl>

    Witam

    Jak jest traktowana ulica która nie ma wydzielonego chodnika?

    Ulica jest ułożona z kostki - puzzle i jest położona od płotu do płotu.
    Jest jednolitego koloru - chodnik nie jest z niej wydzielony ani poprzez
    krawężnik ani przez zmianę koloru kostki. Typowa osiedlowa uliczka.
    Wcześniej jest znak drogowy D-40 - Strefa zamieszkania. Ulica jest pod
    zarządem ZDIKU.

    Muszę odśnieżać ulicę przed posesją? I jeżeli tak to pasek o jakiej
    szerokości?

    Moim prywatnym zdaniem na podstawie Ustawy o utrzymaniu czystości i
    porządku w gminach z dnia 13 września 1996r z późniejszymi zmianami,
    Rodział 3, Art 5, Punkt 1 (cytat poniżej) - nie muszę tego robić.

    "4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się
    wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie
    jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony
    płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;"

    Marek

  • 2. Data: 2007-01-24 11:14:08
    Temat: Re: Odśnieżanie ulicy bez chodnika
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Ulica jest pod zarządem ZDIKU.

    No to wiadomo kto ma odśnieżać.

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2007-01-24 12:13:58
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Marek Wrel" <m...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości
    >Jak jest traktowana ulica która nie ma wydzielonego chodnika?
    >Muszę odśnieżać ulicę przed posesją? I jeżeli tak to pasek o jakiej
    szerokości?

    Zadałem w przeszłości to pytanie już ze 3 razy na tej grupie i nigdy nie
    dostałem odpowiedzi... :(
    Ale trzymam kciuki - może bedziesz miał więcej szczęścia...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2007-01-24 12:27:46
    Od: Marek Wrel <m...@b...adresu.pl>

    gg napisał(a):

    > Zadałem w przeszłości to pytanie już ze 3 razy na tej grupie i nigdy nie
    > dostałem odpowiedzi... :(
    > Ale trzymam kciuki - może bedziesz miał więcej szczęścia...

    Widze, że kolega też z Wrocławia :) Czytając Twój post miałem wrażenie,
    że opisujesz moją ulice...ale to pewnie zbieg okoliczności.

    Marek

  • 5. Data: 2007-01-24 15:44:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wrel" <m...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości

    To reguluje prawo miejscowe. U mnie we wsi na przykład właściciele odśnieżają do
    osi jezdni. Nie da się napisać odpowiedzi ogólnej. Można zadzwonić do Straży
    miejskiej i zapytać. kontrolują to, to powinni znać podstawy prawne.

  • 6. Data: 2007-01-24 15:53:16
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    ^^^^^^^^
    > bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie
    > jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony
    > płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;"

    dla mnie to jest wystaczajaco jasne

    leon

  • 7. Data: 2007-01-25 09:11:30
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Widze, że kolega też z Wrocławia :) Czytając Twój post miałem wrażenie,
    > że opisujesz moją ulice...ale to pewnie zbieg okoliczności.

    :)
    Ja mieszkam na Gaju ale takich uliczek we Wrcq jest prawdopodobnie
    multum...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-01-25 09:14:54
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^

    > dla mnie to jest wystaczajaco jasne

    Możesz to rozwinąć?

    1. nie trzeba odsnieżać
    2. trzeba odsniezać do osi ciągu pieszo-jezdnego (o ile tak tą ulicę
    należy traktować) :(

    Ja rozumiem że chyba jednak nie musimy odśnieżać...
    --
    pozdrawiam
    P.