    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odsetki ustawowe
    Date: Wed, 18 Mar 2009 12:00:00 +0100

    Liwiusz pisze:

    > Cytat ze strony:
    >
    > "W listopadzie 2004 roku jednak Sąd najwyższy uznał, że skoro odsetki
    > maja charakter okresowy to bez względu na to, że termin przedawnienia
    > należności głównej wynosi dwa lata to odsetki od nieterminowych
    > płatności przedawniają się po trzech latach.
    >
    > Jednak ten sam sąd w dalszej części uznał, że od chwili, kiedy
    > przedawnia się należność główna przedawniają się również odsetki. W
    > związku z powyższym wierzyciel musi pamiętać, aby nie dopuścić do
    > przedawnienia roszczenia głównego, gdyż wówczas może mieć również
> [...]

    Najstarsi górale nie wiedzą dokładnie, natomiast należy liczyc sie z
    interpretacja sadu, ze odetki przedawniają sie nie później niz po 3
    latach ( nawet jeżeli samo zobowiązanie przedawnia sie po 10), ale mogą
    przedawnić sie wcześniej, niż po trzech latach, jeżeli samo zobowiązanie
    ma krótszy termin przedawnienia.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl