    From: Paweł Socha <p...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odsetki od przedawnionego dlugu - prosba o porade
    Date: Wed, 13 Feb 2002 12:49:36 +0100

    > Należność główna _mogła_ ulec przedawnieniu po 3 latach, ale jest to
    > przepis dyspozytywny i twoja umowa z operatorem (nie mówiąc już o
    > prawie telekomunikacyjnym) może co innego stanowić.

    Naleznosc ulegla przedawnieniu, i co do tego zgadza sie nawet
    windykator. W umowie nei bylo zadnych szczegolnych zapisow i tylko
    powolanie na kodeks cywilny.

    > Poza tym dochodzenie roszczenia w jakiejkolwiek formie

    co znaczy w jakiejkolwiek formie? Czy ponaglenie do zaplaty wyslane w
    formie listu jest forma mogaca wstrzymac (i na jak dlugo) bieg sprawy.
    Czy moze chodzi tu o forme czysto sadowa (zlozenie pozwu w sadzie)

    wstrzymuje, a
    > wydanie wyroku zasądzającego przerywa bieg przedawnienia, nie wiesz zatem
    > czy ten bieg był nieprzerwany od 1998.

    Wiem tylko tyle ze zadne postepowanie w tej sprawie sie nie toczylo, nie
    ma zadnego wyroku. Sprawa nigdy nie wyladowala w sadzie.

    > Ma i to niezależnie od przedawnienia się należności głównej (przedawnione
    > świadczenie okresowe nadal generuje odsetki,

    czyli ze jesli nie zaplace tego przedawnionego dlugu to on nadal bedzie
    generowal odsetki???

    tyle że egzekwowalne są one
    > za ostatnie 3 lata).

    A czy jest mozliwe naliczanie odsetek od odsetek i po jakim czasie te
    odsetki ulegaja przedawnieniu

    > O kosztach to powinien rozstrzygnąć sąd w wyroku, nieprawdaż? :)

    No ale nie bylo rozprawy i te 25 PLN kosztow to chyba jakas stala stawka
    u tego windykatora.

    Pozdrawiam

    Pawel