    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odrzucenie spadku
    Date: Thu, 9 Aug 2007 11:51:17 +0200

    witam!

    nazwa "skarga pauliańska" to nazwa wzięta z doktryny, a nie z ustawy czy
    orzecznictwa - a kwestię tej skargi regulują przepisy art.527kc i nast. -
    chodzi inaczej o ochronę wierzyciela w razie niewypłacalności dłużnika - jak
    przeczytasz uważnie przepis art.1024kc, to tam właśnie jest odesłanie do ww.
    instytucji - (...) ażeby odrzucenie spadku zostało uznane za bezskuteczne w
    stosunku do niego według przepisów o ochronie wierzycieli w razie
    niewypłacalności dłużnika (cytat z art.1024kc in fine);

    a co do tego czy przepis ten odnosi sie do wierzycieli spadkobiercy czy
    spadkodawcy - to rzeczywiście masz rację - dotyczy on wierzycieli
    spadkobiercy :) pomyłka w druku :)

    ale podaje inne przepisy pośrednio chroniące interesy wierzycieli
    spadkodawcy - art.836 zd.2 kpc i art.779 paragraf 1 kpc (to z komentarza K.
    Pietrzykowskiego do KC)

    dzięki za zwrócenie uwagi na błąd - miłego dnia

    pzdr