    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Fri, 10 May 2002 01:41:06 +0200

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > No jesli nie chodzi o przypadek TEGO dziecka które wlazłona prywatny
    > płot a ogólnie o odpowiedzialność właściciela zwierzęcia to
    > rzeczywiście koniec dyskusji:))))
    > Przecież nawet idiota wie że za zwierze odpowiada wlaściciel.
    >
    > Leszek

    Ale z powyzszego wlasnie wynika, ze nie odpowiada.
    Jak konie gryza, kopia, sa niebezpieczne to maja byc w zamknietej
    zagrodzie albo na uwiezi.
    Jak nie ma ostrzezen, tabliczek, wysokiego plotu
    to bez powiadomienia policji, protokolu wypadku, lekarskiej obdukcji
    - w koncu dziecko czasowo utracilo zdrowia,
    nic sie nie zdziala

    Z powyzszego wynika dodatkowo, ze to ojciec ma poczucie winy, ze nie
    pilnowal dziecka, a to wlasciciel konia ma odpowiadac, ze koni nie
    zabezpieczyl i nie ostrzegl turystow w miejscu publicznym, gdyz droga
    wokol obejcia to miejsce publiczne.
    A miejsce konia jest na ogrodzonym pastwisku, wybiegu a nie tam gdzie sa
    turysci.

    Teraz konie to biznes i wszedzi ich pelno, ale kon potrafi kopnac w
    glowe i zabic , a takze zlamac obojczyk, reke, noge, czy kopnac w
    dziecko w twarz, klatke piersiowa.
    To jest wyjatkowa beztroska wlasciciela.

    I bez zadbania o interes dziecka to bedzie tylko kolejne gledzenie.
    W ogrodzie zoologicznym sa osly, lamy, strusie, ale wszystko za wysokim
    ogrodzeniem.

    Jacek

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.