    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Tue, 7 May 2002 13:48:11 +0200

    Użytkownik "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl> napisał w
    wiadomości

    >niebezpiecznego zwierzęcia ma obowiązek odgrodzić je
    od ludzi POZA swoim terenem czy tez wystarczy, że uzna iż zwierzę z terenu
    nie wyjdzie i ogrodzenie nie jest potrzebne

    Cha cha. Co znaczy "zalozy ze zwierzę nie wyjdzie"? Jako wlascicielka
    niebezpiecznego zwierzęcia ( rottweiler) twierdze ze zaden wlasciciel przy
    zdrowych zmyslach nie zalozy ze zwierze nie przekroczy jakies tam UMOWNEJ
    bariery. Wyobrazasz sobie ze powiem np mojemu rottowi: "kochanie wolno ci
    isc tylko do tego drzewa"?:-)) Oczywiscie ze wlasciciel powinnien odgrodzic
    zwierzę ale od przechodzacych ludzi tez nalezy wymagac odrobinke jesli nie
    zdrowego rozsadku to wyobrazni.

    >Chodzi mi o to, ze koń sięga zębami ludzi.

    Uwazasz wiec ze powinien ustawic plot pol metra wyzszy od konia? hmm. kon
    stojacy kopytami przy ogrodzeniu siegnie zebami najwyzej jakies pol metra za
    nie. Czy naprawde wszyscy musza przechodzic ocierajac sie o to ogrodzenie?
    Stoi ono kolo wąskiej drózki nad przepascia?? Kon to duze zwierze i
    odruchowo wypadaloby sie trzymac od niego na bezpieczną odleglosc zwlaszcza
    jak sie zwierzęcia nie zna. Wydaje mi sie ze tu raczej zachodzi sytuacja gdy
    mieszczuchy, ktore wyrwaly na lono natury postanawiaja pobratac sie z nia na
    zasadzie "Jaki ladny konik, poglaskam go". Umieszczenie tabliczek z napisem
    "nie karmic konia, czy nie podchodzic do konia" zaowocowaloby zapewne
    zmiejszeniem chętnych do bliskiego kontaku ze zwierzeciem ale nie
    wyeliminowaloby ich zupelnie. Kolejna sprawa to miejsce postawienia takiej
    tabliczki. Ja proponowalabym taka wielka tasme ciagnaca sie przez cale
    ogrodzenie - w koncu nie wiadomo gdzie komus przyjdzie ochota zbratac sie z
    konikiem. :PP Moim zdaniem zadne zakazy i srodki prewencyjne nie pomoga w
    starciu z lekkomyslnoscią, brakiem wyobrazni czy wrecz glupotą ludzi.

    HaNkA