    From: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Wed, 8 May 2002 13:55:12 +0200

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns920888CFE2E75dmicfgpolboxcom@127.0.0.1...
    > "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> wrote in
    > <abadi0$ln1$1@onyx.icpnet.pl>:
    >
    > Witam przeczytajmy jeszcze raz co Gwidon S. Naskrent zapodał:
    > Ktoś tu się posiłkował porównaniem do ruchu drogowego.
    > OC samochodów- czy ew. odszkodowanie jest uzależnione od "winy"
    > właœciciela pojazdu? Jeżeli coœ posiadasz przez ten fakt bierzesz
    > na siebie odpowiedzialnoœć za skutki jakie ta rzecz może wywrzeć
    > /wiem, wiem-zwierzę nie jest rzeczš, ja też wolałbym żeby prawo
    > mówiło o opiekunie?/

    > A gdzież tu ja napisałem, że mam zamiar *pokonywać chronišce mnie
> [...]

    No ale przychyliłeś się do słów Gwidona mówiących o odpowiedzialności
    właściciela zwirzęcia .A więc czemu nie ZOO? Osiołki i lamy również
    sięgają do ogrodzenia( poznańskie ZOO).To dziecko wlazło na ogrodzenie
    a nie koń.To właściciel konia może złożyć doniesienie o naruszenie
    własności prywatnej i o odszkodowanie za leczenie konia z nerwicy;) A
    sąd powinien ukarać rodzica za brak należytej
    opieki(przypominam-dziecko 6 lat).

    Leszek