    From: d...@p...com (poreba)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Wed, 8 May 2002 11:32:08 +0000 (UTC)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> wrote in
    <abadi0$ln1$1@onyx.icpnet.pl>:

    Witam przeczytajmy jeszcze raz co Gwidon S. Naskrent zapodał:
    Ktoś tu się posiłkował porównaniem do ruchu drogowego.
    OC samochodów- czy ew. odszkodowanie jest uzależnione od "winy"
    właściciela pojazdu? Jeżeli coś posiadasz przez ten fakt bierzesz
    na siebie odpowiedzialność za skutki jakie ta rzecz może wywrzeć
    /wiem, wiem-zwierzę nie jest rzeczą, ja też wolałbym żeby prawo
    mówiło o opiekunie?/

    >Wsadż w ZOO rękę do klatki z lwem a potem domagaj się odszkodowania od
    >ZOO bo oni są właścicielami zwierząt.Coś mi to głupizną pachnie.
    A gdzież tu ja napisałem, że mam zamiar *pokonywać chroniące mnie
    zabezpieczenia* oraz *wbrew widocznym zrozumiałym dla przeciętnie
    inteligentnego* człowieka włazić do klatki z lwem z intencją uzyskania
    odszkodowania od zadłużonego ZOO na rzecz wdowy po mnie ?
    Wywołujący ten wątek chyba wyraźnie określił jakie ma wątpliwości.
    Czy chcesz udowodnić że każdy listonosz *zamierzający* zapukać do
    Twoich drzwi jest tylko naiwnym naciągaczem liczącym na to coś
    Twojego go ugryzie?
    / \

    \ /
    Stojący przed Twoimi drzwiami ALE na Twoim gruncie, przed chwileczką
    wszedł przez otwartą furteczkę, tabliczki żadnej nie było,
    nagle wypada zwierzę, dzieciaki, złażona teściowa ;) whatever -
    i czyni jakąkolwiek krzywdę.
    Czy jesteś za to odpowiedzialny czy nie znając paskudne z
    wyczaje teściowej, dzieci -fooshmoo?

    Chyba EOT chyba że coś ciekawszego wymyślisz

    pozdrawiam
    poreba