  • 1. Data: 2002-04-17 17:03:56
    Temat: Odpowiedzialność członków zarządu spółki z o.o
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    Jakieś pół roku temu zakończyłem działalność gospodarczą. Jednak zostało mi
    trochę należności między innymi chcę wyegzekwować należności od spółki z o.o
    która działa ale zaprzestała obsługiwać zobowiązania.
    I tu moje pytanie : czy można dochodzić swoich należności z majątków
    członków zarządu ? Jakie błędy muszą zrobić żeby dochodzić z nich prywatnego
    majątku ?
    I co ma zrobić ( doniesienie do prokuratury ?)

    dziękuję za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-04-18 14:56:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, muniek wrote:

    > I tu moje pytanie : czy można dochodzić swoich należności z majątków
    > członków zarządu ? Jakie błędy muszą zrobić żeby dochodzić z nich prywatnego
    > majątku ?

    Członkowie zarządu odpowiadają osobiście za zobowiązania spółki
    kapitałowej, jeśli egzekucja przeciwko niej okazała się bezskuteczna, z
    wyjątkiem następujących wypadków:

    1) we właściwym czasie zgłoszono wniosek o ogłoszenie upadłości lub
    otwarcie układu,
    2) niezgłoszenie wniosku nastąpiło bez winy członków zarządu,
    3) mimo niezgłoszenia wierzyciel nie poniósł szkody.

    > I co ma zrobić ( doniesienie do prokuratury ?)

    Nie, pozew.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-18 16:32:11
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    > Nie, pozew.

    A jeśli jest podejrzenie że są wyprowadzane pieniądze z firmy ?

  • 4. Data: 2002-04-18 17:24:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, muniek wrote:

    > A jeśli jest podejrzenie że są wyprowadzane pieniądze z firmy ?

    A to już co innego... myślałem że mówisz o odpowiedzialności członków
    zarządu za zobowiązania spółki.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-18 18:16:22
    Od: "muniek" <t...@w...pl>

    > A to już co innego... myślałem że mówisz o odpowiedzialności członków
    > zarządu za zobowiązania spółki.

    A w tym konkretnym przypadku ?

  • 6. Data: 2002-04-18 18:46:15
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>