  • Data: 2012-06-07 14:15:15
    Temat: Re: Odpowiedzialność administratora za wpisy na forum..
    Od: spp <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-07 13:52, Adam Potrykus pisze:

    > A niby skąd admin serwera / forum ma wiedzieć czy to oszczerstwa czy nie
    > ? Tego typu oceną zajmuje się sąd, gdy zbierze fakty, a nie admin na
    > podstawie maila.

    Z uzasadnienia pewnego wyroku:

    Nie jest zatem obowiązany (administrator forum - przyp.) do kontroli
    treści wypowiedzi umieszczanych przez internautów na forum dyskusyjnym.
    Zgodnie z art. 14 ust. 1 ust. o usł. elektr., jego odpowiedzialność za
    bezprawne naruszenie cudzych dóbr osobistych (zarówno osób trzecich jak
    i usługobiorców) ma miejsce tylko wtedy, gdy wie o bezprawnym
    charakterze danych zamieszczonych przez usługodawcę lub związanej z nimi
    działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub
    uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych, nie
    uniemożliwi niezwłocznie dostępu do nich. Innymi słowy, usługodawca
    świadczący usługę polegającą na udostępnieniu możliwości bezpłatnego
    korzystania z Internetu oraz zamieszczania wpisów na uruchomionym przez
    siebie portalu dyskusyjnym, odpowiada za naruszenie tą drogą cudzych
    dóbr osobistych tylko wtedy, gdy wiedział, że wpis narusza takie dobro i
    mimo to nie uniemożliwił niezwłocznie dostępu do wpisu, a więc nie
    usunął go niezwłocznie.

    Myślę, że istnieje więcej dróg przekazania 'wiarygodnej wiadomości' niż
    e-mail czy wyrok sądu. Administrator na własne ryzyko podejmie
    odpowiednią decyzję.

    --
    spp