    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: reklama
    Date: Tue, 11 Feb 2003 22:16:27 +0800

    In article <b2avfk$ct0$1@korweta.task.gda.pl>, Pio wrote:
    > reklama jest nakierowana na zysk - tym samym wykorzystanie czyjegoś nazwiska
    > narusza jego dobra, a wobec prawa każdy człowiek popularny lub nie jest
    > chyba równy?

    Tak, ale twoja osobista "Kowalskosc" nie jest wyjatkowa i nie jest
    powszechnie kojarzona z toba jako konkretna osoba.

    > (a z jakich to dóbr osobistych Pana Wałęsy skorzystał by ten masarz? )
    > Czy popularność (a raczej znajomość osoby przez każdego Polaka) jest tym
    > dobrem osobistym?

    Tylko posrednio - chodzi tu bardziej o to czy na podstawie tego nazwiska
    w reklamie da sie ciebie zidentyfikowac jako osobe. Jesli padnie "Walesa"
    to wszyscy maja na mysli bardzo konkretna osobe. Jesli Kowalski, to
    bynajmniej.

    > Wobec tego czy badanie statystyczne - pokazujące ile osób w Polsce zna mnie
    > byłoby dla sądu przekonujące?
    > (to ja przejadę się po kraju - zbiorę oświadczenia np 10 000 Polaków że
    > kojarzą moją twarz z nazwiskiem
    > i to już wtedy wygrałbym taki proces?)

    Jakbys przejechal sie i udowodnil ze slyszac Kowalski w reklamie
    skojarzyli to wlasnie z toba to mialbys szanse.

    --
    Marcin