  • 21. Data: 2004-01-28 14:30:59
    Temat: Re: pies zagryzl fretke
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Kazy" <k...@b...org> napisał w wiadomości
    news:bv8bjj$nnf$1@flis.man.torun.pl...

    >Widac z Twojej wypowiedzi, iz wogole sie nie
    > orientujesz w cenach fretek.

    Nie orientuję się to fakt Wpisalam na googlach - trchórzofretka cena -
    "Mam fredeczke do sprzedania za ok250-200zł!Cene mozemy jeszcze ustalić
    Musze sie jej pozbyc bo mam alergie! dorzucam klatke i kuwetke;-)" Inna
    oferta to bylo 150zl, kolejna 350. Maksymalna to 550 z "pełnym wyposażeniem"
    cokolwiek to nie oznacza. Tu przyznaję sie do błędu - jeśli za 200zl nie
    kupisz nowego tchórza jak najbardziej możesz żadać kwoty wyższej, aczkolwiek
    nie tak kosmicznej jak Ci sugerowano.

    > Mam odpuscic gosciowi?

    A napisałam tak? Napisałam jedynie, ze Twoje żadania powinny być rozsądne,
    nie zaś wzięte z kosmosu. Poza tym wlasciciel psa o ile rozumiem nie uchyla
    się od odpowiedzialności skoro podpisal Ci oświaczenie i wyrazil chęć
    zadośuczynienia. Teraz to juz tylko kwestia rozsądnego podejścia do sprawy.
    Z obu stron

    > Za to ze pies nie mial kaganca oraz mial nadgryziona smycz?

    Z uregulowania które przytoczyłeś wynika, ze pies nie mial obowiazku
    posiadania kagańca.

    >Pomysl zanim cos napiszesz.

    Vice versa.

    Na marginesie zdecydowanie jestem za przymusowym OC na psy. Ja mam takowe
    wykupione na mojego pupila. Gdbyby kiedykolwiek doszło do jakiegos wypadku
    roszczenia kierowane są do TU i to ulatwia zycie obu stronom. Nie jest to
    wysoki koszt - rzędu kilkudziesięciu zlotych w skali roku a kwota
    ubezpieczenia to 100k.

    HaNkA

  • 22. Data: 2004-01-28 14:33:55
    Od: Kazy<k...@b...org>

    > Użytkownik "Kazy" napisał w wiadomości
    >
    > A gdzie tam masz dowód na jakies lamanie prawa przez wlascicielkę
    psa?
    > Paragraf 3 pkt 3 przytoczonego przez Ciebie uregulowania prawnego
    mówi o
    > obowiązku prowadzenia psa na smyczy [a tak bylo w tej sytuacji], a w
    > przypadku psów duzych lub agresywnych w kaganiec. Labrador do
    duzych psów
    > się nie zalicza, do agresywnych tym bardziej - polecam
    rozporządzenie MSWIA
    BUAHAHAHA
    Ty naprawde jestes dziwna tak jak rzeczywiscie kraza plotki. Polecam
    Ci poczytac najpierw a nie sie wypowiadac.
    http://www.labrador.pl/index.php?art_id=1
    Cytat
    "Labradory należą do psów dużych. Zasadnicze różnice występują
    pomiędzy wzorcem amerykańskim ,a angielskim . Amerykańskie
    labradory są większe i lżejsze. Z czasem może to doprowadzi do
    powstania nowej, amerykańskiej odmiany lub nawet rasy .Według
    wzorca angielskiego wysokość w kłębie wynosi od 54cm do 57 cm. Psy
    mają oczywiście mocniejszą budowę ciała i są wyższe. Ciężar ciała suki
    mieści się w granicach 25-32 kg ,a psa 27-36kg.Posiadają masywną
    budowę ciała."
    Wiesz co Hanka . Ze tak brzydko napisze preferujesz styl "pustego
    szczekania prawniczego" i to na tyle.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2004-01-28 14:50:07
    Od: "GT!" <c...@m...sig>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > Zwierzę nie było draśnięte, sam własciciel napisał, że po zastrzykach
    > czuło sie dobrze i nagle zeszlo. Wysunęlam tezę, ze prawdopodobnie
    > zabił je stres lub strach, ale moze to byc też atypowa reakcja na
    > podany lek. Uważasz, ze to takie niemozliwe? Nigdy nie slyszałas o
    > osobach, które chcialy wyleczyć sobie zęby metodą pod pełną narkozą i
    > się już z niej nie obudziły? Każdy organizm reaguje inaczej - dla
    > większosci osób penicylina i pochodne są lekiem ratujacym życie, u
    > mnie wywołują wstrząs. Przykłady można mnożyc

    a nigdy nie slyszalas o zmiazdzeniu organow wewnetrznych bez nawet jednego
    zadrasniecia? nawet jesli zabil ja stres czy strach to nie powiesz mi ze
    wywolal go weterynarz. oczywiscie rozne sa reakcje roznych organizmow na
    rozne leki ale nie powiesz mi, ze te zwierzatka sie bawily i ze atak tego
    psa nie mial zadnego wplywu na smierc tchorza.

    --
    pozdrawiam,
    diabelek na acn kropka waw kropka pl

  • 24. Data: 2004-01-28 15:00:04
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał:

> [...]
    > sie do błędu - jeśli za 200zl nie kupisz nowego tchórza jak
    > najbardziej możesz żadać kwoty wyższej, aczkolwiek nie tak kosmicznej

    obawiam sie, ze nie mozna tego tak policzyc... ja Ci jestem wstanie
    udowodnic, ze byl to czlonek rodziny, ktorego strata spowodowala duze straty
    uczuciowe. jak chcesz to przeliczac na cene "oddam, bo nie wyrobie z tym
    gadem", to lekko sie mijasz...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 25. Data: 2004-01-28 15:01:19
    Od: Kazy<k...@b...org>

    Dobra sprawa juz jest rozwiazana. Przebiegla rozmowa miedzy mna a
    dzielnicowym. Jeszcze dzisiaj tylko zeznanie swiadka i dostarczenie
    oswiadczenia wlasciciela psa iz poczuwa sie do zadoscuczynienia oraz
    zaswiadczenie o zgnie fretki. Sprawa zostanie skierowana przez policje
    do sadu grodzkiego. Wlasciciel bedzie musial zaplacic mandat za
    wszystkie zlamane przepisy czyli :
    2. Właściciel zobowiązany jest zapewnić pełny nadzór nad zachowaniem
    zwierzęcia.
    3. Właściciel ponosi pełną odpowiedzialność za:

    1) szkody wyrządzone przez zwierzę;
    1. W miejscach publicznych mogą przebywać zwierzęta wyłącznie pod
    nadzorem osoby, która jest zdolna do kontroli ich zachowania.
    2. Szczególne obowiązki ciążą na właścicielach psów.

    Osoby te zobowiązane są do:

    1) zgłoszenia psa do rejestracji oraz opłacania podatku od jego
    posiadania;
    3) prowadzenia psa na smyczy oraz zaopatrzenia go w identyfikator,
    a w przypadku psów dużych bądź agresywnych w kaganiec;

    Peuntujac to dostalem informacje ze za zlamanie przepisow jest to
    mandat od 500 do 5000 zl. oraz zwrot kosztow za zwierzaka.

    Powstrzymam sie od kasliwosci co do niektorych osob. Mam nadzieje,
    iz one nie sa przyszlymi prawnikami. Bo to by wolalo o pomste do
    nieba. Dam znac juz po sprawie jak wysoki byl wyrok.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 26. Data: 2004-01-28 15:05:02
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "GT!" <c...@m...sig> napisał w wiadomości

    > a nigdy nie slyszalas o zmiazdzeniu organow wewnetrznych bez nawet jednego
    > zadrasniecia?

    Sugerujesz ze tak uznany lekarz jak twierdzi Kazy nie rozpoznalby takiego
    czegos?

    >ze atak tego
    > psa nie mial zadnego wplywu na smierc tchorza.

    tego nie napisalam. Ale bez sekcji jasno okreslającej przyczyny zgonu nie
    widzę mozliwości wyjasnienia tej kwestii. Gdyby bylo tak jak sądzisz to
    lekarz mogl zrobic USG czy RTG - zakladam, ze skoro jest lekarzem
    renomowanym to powinien miec mozliwosc wykonania takich badan i byc może je
    wykonal. W jakis sposob przeciez zdiagnozowal zwierzę. Nie sądzę aby leczyl
    je "na piękne oczy" bo przeciez zaordynowal jakieś leki.

    HaNkA

  • 27. Data: 2004-01-28 15:15:38
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > "Labradory należą do psów dużych.

    Nie zapominaj o że tym określenie "psy duze" jest względne.Nie znam
    definicji regulującej "pies duzy". Duzy w porównaniu z jamnikiem, maly w
    porównaniu z bernardynem czy dogiem. Moj pies waży dwa razy wiecej co
    labrador więc nie uwazam labka za psa duzego. Poza tym we wspomnianej przeze
    mnie juz nowelizacji jest jasno powiedziane ze obowiązek chodzenia w kagancu
    dotyczy tylko psów ras agresywnych, których wykaz Ci podalam.

    > Ze tak brzydko napisze preferujesz styl "pustego
    > szczekania prawniczego" i to na tyle.

    Fakt brzydko Ale najczęsciej ludzie przechodzą do inwektyw, gdy brakuje im
    argumentów, więc Ci wybaczam:-)) A do "szczekania prawniczego" się
    przyzwyczaj. Myślisz, ze jak dojdzie do sprawy sądowej to wlasciciel tamtego
    psa, nie wynajmie adwokata, ktory będzie odpieral Twoje żądania?

    HaNkA.

    Ps. wycinaj posty:-))

  • 28. Data: 2004-01-28 15:36:21
    Od: "Leszek" <l...@u...fm>

    > 1) szkody wyrządzone przez zwierzę;

    Właściciel pokąsanego przez Twojego agresywnego tchórza skundlonego
    labradora również zgłosi to samo;))
    A prowadzenie na smyczy tchórzofretki można by podciągnąć pod:
    Art.78.Kto przez drażnienie lub płoszenie doprowadza zwierzę do tego, że
    staje się niebezpieczne, podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo
    karze nagany.

    > Peuntujac to dostalem informacje ze za zlamanie przepisow jest to
    > mandat od 500 do 5000 zl.

    No to Cię zbyli.Mandaty są max. do 1000 zł i to przy zbiegu wykroczeń.
    Za jedno wykroczenie max.500 zł.
    Za puszczanie psa bez smyczy 100 zł.

    Pozdr
    Leszek

  • 29. Data: 2004-01-28 15:53:03
    Temat: Odp: pies zagryzl fretke
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > No to Cię zbyli.Mandaty są max. do 1000 zł i to przy zbiegu wykroczeń.
    > Za jedno wykroczenie max.500 zł.
    > Za puszczanie psa bez smyczy 100 zł.
    >

    > Pozdr
    > Leszek

    Błaźnisz się LECHU !!!!!!!!
    Mało wiesz !!!!!!!!!!!
    Mandat może być do 5000 zł czym byłem sam zaskoczony .

  • 30. Data: 2004-01-28 16:54:27
    Temat: Re: Odp: pies zagryzl fretke
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    bubu wrote:
    > Błaźnisz się LECHU !!!!!!!!
    > Mało wiesz !!!!!!!!!!!
    > Mandat może być do 5000 zł czym byłem sam zaskoczony .

    skąd ta wiedza?
    taka może być grzywna orzeczona przez sąd, ale nie mandat

    KG