  • Data: 2005-07-07 13:16:39
    Temat: Re: Odp: Pytanie odnosnie notariusza
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aska <a...@o...pl> napisał(a):

    > ok , jest to to o czym pisał b , ale z tego co wynika z twojej odpowiedzi
    > minęło wiecej niz rok wiec tak czy siak musztarda po obiedzie ;)
    >
    > Dziekuje slicznie za wszystkie odpowiedzi , przyda sie na przyszłość na ta
    > wiedza

    Zwróć uwagę na sformułowanie "od chwili dowiedzenia sie darczyncy o
    niewdziecznosci obdarowanego"

    Tutaj nie chodzi o termin roku od dokonania darowizny, a mam wrażenie że tak
    to odczytałaś. Rażąca niewdzięczność mogła wyniknąć znacznie później, nawet
    po kilku latach (syn się nie mógł doczekać wygaśnięcia służebności i zaczął
    się naprzykrzać). Natomiast ja widziałbym tutaj drogę sądową, choć Sądy
    bardzo różnie oceniają, co jest "rażącą niewdzięcznością" a co nie. W
    przypadkach ewidentnych np. rękoczyny zazwyczaj dochodzi do powrotnego
    przejścia własności, ale w innych bywa różnie.

    pozdrawiam

    b.