  • 1. Data: 2005-07-05 11:37:41
    Temat: Odp: Przegradzanie chodnika
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Czy takie stawianie kwietników z własnej inicjatywy na chodniku jest
    > legalne? Przecież chodnik pełni funkcję komunikacyjnę a kwietniki mocną ją
    > upośledzają - wózki dziecięce się muszą przeciskać, ludzie uważać żeby nie
    > wejść w taki kwietnik.

    Nie jest legalne. Chodnik lezy w pasie drogi, a na umieszczenie czegokolwiek
    w pasie drogi nalezy miec zezwolenie wlasciwego organu.

    Dan

  • 2. Data: 2005-07-06 07:17:38
    Temat: Przegradzanie chodnika
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    W celu uniemożliwiania przejazdu samochodem przez chodnik (chociaż samochód
    i tak nie ma fizycznej możliwości przejazdu - gdzie indziej są inne bariery
    uniemożliwiające dojazd) sąsiad ustawił na chodniku przy naszej klatce 2
    betonowe kwietniki. Nie podobają mi się one bo nasze dzieci bawią się na
    chodniku, jeżdżą na rowerkach i obawiam się, że mogą saobie nichcący coś
    zrobić.

  • 3. Data: 2005-07-06 10:52:33
    Temat: Re: Przegradzanie chodnika
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Boban napisał(a):

    > upośledzają - wózki dziecięce się muszą przeciskać, ludzie uważać żeby nie
    > wejść w taki kwietnik.

    to je usuncie w czym problem?

  • 4. Data: 2005-07-06 12:36:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości

    Należy powiadomić Straż Miejską albo Policję. Jest to tzw. bezprawne
    zajęcie pasa drogowego, które jest wykroczeniem.

  • 5. Data: 2005-07-06 12:57:34
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2005 12:52:33 +0200, SzerszeN napisał(a):

    > to je usuncie w czym problem?

    Rozważam to ale z tego może powstać przepychanka - ja usunę - on znowu
    wstawi i na dodatek przyklei klejem do glazury. Wolałbym przed rozmową z
    sąsiadem wiedzieć na czym stoję.

  • 6. Data: 2005-07-10 18:54:00
    Temat: Re: Odp: Przegradzanie chodnika
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dagg64$di0$1@nemesis.news.tpi.pl>, Dan wrote:

    > Nie jest legalne. Chodnik lezy w pasie drogi, a na umieszczenie czegokolwiek
    > w pasie drogi nalezy miec zezwolenie wlasciwego organu.

    A to nie zależy od tego, do kogo należy ten chodnik?

    Renata

  • 7. Data: 2005-07-10 20:21:05
    Od: "jasi" <j...@p...onet.pl>

    no właśnie zależy od zarządcy drogi (patrz Ustawa o drogach publicznych oraz
    art. 10 Ustawy Prawo o ruchu drogowym), chyba że jest ona prywatna
    AJ

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndd2s8u.fi4.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...