eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochcą zmniejszyć mi pensję a później zwolnić-jakie mam możliwości? › Re: Odp: Odp: chcš zmniejszyć mi pensję a pó?niej zwolnić-jakie mam możliwo?ci?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: chcš zmniejszyć mi pensję a pó?niej zwolnić-jakie mam
    możliwo?ci?
    Date: Thu, 13 Mar 2003 09:45:38 +0100

    On Wed, 12 Mar 2003, Kaizen wrote:
    [...]
    >+ A gdzie napisałem coś takiego?

    Na pytanie "czy pracodawca może..." odpowiedziałeś:
    "Aneksem - natychmiast". IMHO, po prostu, pracodawca
    NIE MOŻE aneksem nic zmienić.

    >+ Pracodawca moze w jednej rece wyciagnac aneks, a w drugiej
    >+ WYPOWIEDZENIE UMOWY o prace. A czesto tak sie zdaza, bo gdy
    >+ wypowiada WARUNKI to pracownik ma 1/2 okresu wypowiedzenia,
    >+ kiedy moze odrzucic nowe warunki - tym samym pracodawca ma tylko
    >+ 1/2 okresu wypowiedzenia na dokonanie odpowiedniej reorganizacji.
    >+ I teraz pracownik ma do wyboru podpisac aneks, albo zaczac sie
    >+ pakowac.

    Ależ, Kaizen, zmiana warunków płacy to jest *wypowiedzenie
    umowy o płacę* właśnie. Tytuł "aneks" nic tu nie zmienia,
    wg KC w polskim prawie to nie tytuł decyduje o klasyfikacji
    treści.

    >+ To chyba oczywiste, ze w dzisiejszej sytuacji, chcac nie
    >+ chcac wiekszosc wybierze aneks.

    ..."wypowiedzenie warunków płacy" zamiast "wypowiedzenia
    umowy o pracę" :)

    [...]
    >+ Tak, i jest to dokonywane za pomocą WYPOWIEDZENIA warunków pracy lub
    >+ płacy (art 42 i następne KP), albo aneksem.

    Jak tam chcesz - IMHO to jest wypowiedzenie i już.
    Tytuł jest bez znaczenia !

    pzdr, Gotfryd