    From: "Elita.pl" <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa zlozenia zeznan...
    Date: Sun, 06 Oct 2002 16:20:52 +0200

    ssj5 wrote:
    > sluchaj bylo pytanie dosc konkretne, udzieliles mylnej odpowiedzi -
    > - bardziej folozoficznej niz prawniczej. jesli masz zle doswiadczenia
    > z prawem lub znasz takie przyklady, by zamknieto kogos, kto chce skorzystac
    > z prawa odmowy zeznan lub uchyla sie zgodnie z art 183 kpk od odpowiedzi,
    > to podaj konkretne przyklady. i to wszystko.

    Ja też odpowiedziałem konkretnie, choć może niezbyt ściśle, ale na pewno
    nie mylnie. Do tego dołożyłem doświadczenie wzięte Z ŻYCIA a nie z książek
    i mniemania o naszym wymiarze sprawiedliwości.
    Nie będę Ci dawał konkretnych przykładów, bo nie sądzę by ludzie, z którymi
    rozmawiałem sobie tego życzyli.
    Zbieramy materiały do filmu o polskim wymiarze "sprawiedliwości" opartego
    na autentycznych wydarzeniach i przeżyciach różnych osób i wierz mi, że to
    co się nasłuchałem od różnych ludzi - tak przestępców, jak adwokatów, lekarzy,
    klawiszy, policjantów, sędziów i prokuratorów - oraz naczytałem z akt, po prostu
    postawiło mi wszystkie włosy na sztorc. Nawet nie wyobrażałem sobie, że może
    być
    tak źle, tak strasznie źle, tak przeraźliwie źle.
    Po prostu nawet nie wyobrażałem sobie, że może być tak fatalnie.

    Dlatego też podtrzymuję swoje zdanie, że każdy kto okaże odrobinę hardości,
    kto nie zechce współpracować z policjantami, kto przypomni im o PRAWIE,
    ma 48 godzin jak banku.

    pozdrawiam
    Arek

    --