    From: "Arapaho" <a...@U...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Date: Wed, 19 Sep 2007 21:31:34 +0200

    > tu nie ma odmowy wystawienia faktury VAT, tu jest odmowa wystawienia
    > faktury
    > VAT na inny podmiot niz ten ktory zaciaga kredyt

    Głowy niedam sobie odciąć, ale i tak moim zdaniem niemają do tego prawa.

    Tym bardziej, że jak wspomniałem wcześniej występują tu dwa osobne stosunki
    prawne. Pierwszy to umowa kupna sprzedaży miedzy klientem a sklepem. Druga
    to umowa miedzy klientem a bankiem na kredyt ratalny.

    Moim zdaniem, wygląda to tak:

    Wyobraźmy sobie sytuację, w której bank, który udziela kredytu niema
    przedstawiciela w sklepie, a sklep dopuszcza odroczoną płatność przelewem.
    Idziesz do sklepu, wybierasz towar, dostajesz stosowne dokumenty
    potwierdzające chęć twojego zakupu danego towaru za określoną kwotę, po
    czym wychodzisz idziesz do banku i załatwiasz wszelkie formalności, po czym
    bank przelewa gotówkę na rzecz sklepu. Wracasz do sklepu odebrać towar i
    żądasz faktury. Sklep nie powinno nic obchodzić, dostali kasę i mają
    obowiązek wydąć Ci towar i wystawić fakturę. Nie mają prawa wnikać, kto
    zawarł umowę z bankiem i kto będzie te raty spłacał. Zawarli umowę kupna -
    sprzedaży z Tobą i Ty im dyktujesz na kogo chcesz fakturę. Pamiętajmy, że
    gdyby nie stanowiska sprzedaży ratalnej danego banku w sklepie, tak
    wyglądałaby sprzedaż na raty.

    Takie jest moje zdanie, ale mogę Sie mylić.

    pozdrawiam,
    Arapaho