  • Data: 2006-04-03 13:45:58
    Temat: Re: Odebrane prawo jazdy na rok
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Habeck Colibretto wrote:

    > Autor tytułowego posta pisał o odebraniu PJ a nie zakazie kierowania - Ty

    Źle się wyraził.

    > napisałeś, że PJ nie może zostać odebrane za jazdę na rowerze. Przeczytanie

    Za jazdę samochodem też nie,

    > x tego co napisałeś naprawdę nie pomoże mi zrozumieć, czy masz na myśli
    > odebranie PJ czy zakaz kierowania.

    Sądy wydają tylko zakazy kierowania pojazdami. Utrata prawka może być
    wynikiem przekroczenia przez taki zakaz pewnego limitu czasowego (rok, o
    ile dobrze pamiętam).

    > Inaczej bo widać nie tylko ja jestem po spożyciu - czy zakaz kierowania
    > jest równoznaczny z odebraniem PJ i na jakiej podstawie może mi zostać
    > odebrane PJ na samochód jeżeli jadę rowerem po pijaku a do jazdy rowerem PJ
    > nie jest potrzebne?

    I co z tego?

    Zakaz kierowania wydaje sąd - jest to jeden ze środków karnych do
    dyspozycji sądu w przypadku przestępstw przeciwko bezpieczeństwu w
    komunikacji.

    I to od sądu zależy, czy zakaz obejmuje konkretną kategorię pojazdów,
    wszystkie pojazdy mechaniczne czy też wszystkie pojazdy z rowerami włącznie.

    Przez analogię - do podróżowania po Polsce (czy obecnie nawet po
    Europie) żadne zezwolenie nie jest potrzebne. Ale jak nabroisz, to sąd
    może orzec ograniczenie wolności - i wtedy sobie legalnie nie popodróżujesz.