    Date: Wed, 18 Sep 2013 13:24:01 +0200
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona prawna ... złodziei?

    W dniu 18.09.2013 12:46, SJS pisze:
    > "Dwa tygodnie temu państwo uwiecznieni na tych zdjęciach mnie okradli -
    > w restauracji w centrum Krakowa. Policja wszczęła [postępowanie - red.].
    > I ostrzegła, że bez zgody złodziei nie powinienem publikować ich zdjęć"
    > - napisał na swoim profilu w portalu społecznościowym Michał Rusinek,
    > literaturoznawca i były sekretarz Wisławy Szymborskiej. Pod wpisem,
    > wbrew zaleceniom funkcjonariuszy, umieścił kadry z nagrania z
    > restauracyjnego monitoringu, odsłaniające twarze złodziejskiego duetu -
    > mężczyzny i kobiety. Czy rzeczywiście źle postąpił?
    >
    > Cały tekst:
> [...]
    ne_kontrowersje__Zlodzieju__zgadzasz_sie_na_zdjecie_
    .html#BoxSlotII3img#ixzz2fEwNG0bc

    Z tego co pamiętam nie trzeba posiadać zgody osób znajdujących się na
    zdjęciach jeżeli są one wykonane w miejscu publicznym, a zdjęcie nie
    jest "portretem", a częścią większej całości. Jeżeli więc ktoś pokaże
    zdjęcia restauracji, ulicy to nie musi zasłaniać twarzy osób, które tam
    się znajdowały. Co do restauracji można by mieć wątpliwość czy to
    miejsce publiczne. Druga rzecz nawet jeżeli pod podpisem będzie, że: w
    tej restauracji zostałem okradziony, a sprawca znajduje się na tej
    fotografii czy to jest pomówienie? Jeżeli faktycznie tak było to chyba
    raczej nie, jeżeli więc sprawca zostanie skazany prawomocnym wyrokiem to
    nie będzie miał podstaw by twierdzić, że to pomówienie.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com