    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona praw autorskich w internecie
    Date: Thu, 12 Feb 2004 20:34:48 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl

    Marek Strzelecki rzecze:
    > Ustawowa definicja utworu: "każdy przejaw działalności twórczej o
    > indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie
    > od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia". Gdzie tu jest mowa o
    > tym, że ma miećjakiekolwiek walory artystyczne?

    Nigdzie. I ja nie mówiłem o działalności artystycznej lecz o tym, że
    wypowiedź nie jest utworem bo nie jest przejawem DZIAŁALNOŚCI_TWÓRCZEJ.

    > Że ma to byćwiersz lub powieść?

    To były tylko przykłady.

    [..]
    > Mówimy o "utworze" w znaczeniu ustawowym, a nie potocznym.

    No i w każdym znaczeniu wypowiedź ani też post nie jest utworem lecz
    po prostu wypowiedzią.
    Gdyby było jak Ty postulujesz to gazety nie mogłyby cytować żadnych
    wypowiedzi innych osób poza dziennikarzami, których opłacili, ani radio,
    ani telewizja, ani Ty w rozmowie czy liście do kogoś nie mógłbyś pisać
    " A Kaśka powiedziała: " .... " " bo był łamał prawo. Absurd? Ano,
    dlatego też wypowiedź to tylko wypowiedź, nie ma nic wspólnego z utworem.

    pozdrawiam
    Arek