eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOchrona danych osobowych - oskarzyć dealera? › Re: Ochrona danych osobowych - oskarzyć dealera?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Adam Kowol" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych - oskarzyć dealera?
    Date: Thu, 25 Apr 2002 14:59:32 +0200
    Organization: Adam Kowol
    Lines: 171
    Message-ID: <aa8ub5$p9t$1@news.tpi.pl>
    References: <aa3p20$7nk$1@news.tpi.pl>
    <2...@i...rzeszow.tpsa.pl>
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl> <aa8ol6$phm$1@news.tpi.pl>
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    Reply-To: "Adam Kowol" <a...@b...pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.89.101.58
    X-Trace: news.tpi.pl 1019739302 25917 62.89.101.58 (25 Apr 2002 12:55:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Apr 2002 12:55:02 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:91552
    [ ukryj nagłówki ]

    O czym ty mówisz ...?

    Producent korzysta z danych z umowy
    którą zawarliśmy. I tylko on.
    Nie tysiące jego kontrahentów - tylko on!

    Nie chodzi mi o usunięcie moich
    danych z bazy tylko o proces z producentem
    zgodnie z precedensem o którym wspominałem.






    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:11571-1019734906@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...
    > Masz szanse, jak kazdy, tylko powiedz mi czemu za skorzystanie z tej
    > szansy i swojego prawa ma placic zainteresowany, dochodzacy swojego
    > prawa.
    > Zalozmy, ze firma AAA zwielokrotnila baze danych w 1000 egzemplarzy i
    > rozeslala do 1000 swoich kontrahentow i kazda ma juz twoje dane osobowe.
    > Prawo do modyfikacji i zadania usuniecia swoich danych osobowych nadal
    > masz i zachowujesz, ale formalnie, bo fizycznie
    > to koniecznosc napisania 1000 listow, naklejenia 1000 znaczkow, kupienia
    > i zaadresowania 1000 pokert + wypelnienie 1000 dowodow
    > nadania przesylki poleconej,
    > czyli operacje technicznie niewykonalna
    > a po stronie firmy AAA rozeslanie swojej bazy w 1000 egzemplarzy do 1000
    > kontrahentow to kilka minut pracy i caly koszt to koszta lacza
    > internetowego, czyli kilka zlotych za cala operacje.
    > A twoje koszty to tysiace zlotych, tygodnie adresowania kopert,
    > miesiace znajdowania adresow firm, ktore zgromadzily twoje dane
    > adresowe.
    >
    > Ale szanse masz nadal, jak zwykle.
    >
    > Jacek
    >
    > Adam Kowol wrote:
    > >
    > > Panowie,
    > > Zaznaczyłem wyraźnie na umowie - NIE.
    > > Nie zgadzam się. I już.
    > > A działania firmy są takie jakbym tego nie zrobił.
    > >
    > > Dlatego pytam czy mam szanse tak jak wspomniane
    > > przeze mnie małżeństwo.
    > >
    > > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > > news:10317-1019731948@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...
    > > > Michal Kukula wrote:
    > > > >
    > > > > > W zeszlym roku kupilem nowy samochód u dealera.
    > > > > > Przy odbiorze na umowie Pan poprosil o podpisanie
    > > > > > zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach
    > > > > > marketingowych itp.
    > > > > >
    > > > > > Jako ze nie lubie tego typu spamu nie wyrazilem zgody
    > > > > > i zaznaczylem na umowie krzyzyk w pozycji NIE - czyli
    > > > > > nie wyrazam.
    > > > > >
    > > > > > Niestety. Od tego czasu producent spamowal mnie juz 5 razy.
    > > > >
    > > > > UOKiK oraz §16 ust 1 Ustawa z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
    > > > > nieuczciwej konkurencji
    > > > >
    > > > > Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
    szczególnosci:
    > > > > [...]
    > > > > 5) reklama, która stanowi istotna ingerencje w sfere prywatnosci,
    w
    > > > > szczególnosci przez uciazliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    > > > > publicznych, przesylanie na koszt klienta nie zamówionych towarów
    lub
    > > > > naduzywanie technicznych srodków przekazu informacji.
    > > > >
    > > > > Dz. U. Nr 22, poz. 271, 2000 r.
    > > > > Rodzial 2, art 6.1, pkt. 3:
    > > > > "Posluzenie sie wizjofonem, telefaksem, poczta elektronicza,
    > > automatycznym
    > > > > urzadzeniem wywolujacym i telefonem w celu zlozenia propozycji
    zawarcia
    > > > > umowy
    > > > > moze nastapic wylacznie za uprzednia zgoda konsumenta".
    > > > >
    > > > > "art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr
    > > 133,
    > > > > poz.
    > > > > 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r.". Brzmi on tak:
    > > > > 2) dane przewidziane do zebrania sa ogolnie dostepne,
    > > > >
    > > > > Zgodnie z "art. 25, ust. 2, pkt 1 Ustawy o ochronie danych osobowych
    > > (Dz.U.
    > > > > nr
    > > > > 133, poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r." mam prawo do poprawiania
    > > swoich
    > > > > danych osobowych. Prosze wiec oficjalnie i jednoczeoenie nakazuje
    > > usuniecie
    > > > > moich danych osobowych z waszej bazy danych. W przypadku dalszego
    ich
    > > > > przetwarzania poinformuje Generalnego Inspektora Ochrony Danych
    > > Osobowych :
    > > > > 00-950 Warszawa (04822)827-88-10
    > > > > www.giodo.gov.pl, s...@g...gov.pl
    > > >
    > > > Wszystkie to piekne i ladne brzmi, ale czy mozesz mi zinterpretowac co
    > > > oznacza formalnie:
    > > > "mam prawo do poprawiania swoich danych osobowych"
    > > > i co rozumiesz przez "usuniecie moich danych z waszej bazy danych" ?
    > > >
    > > > Formalnie jest to niemozliwe do zrealizowania, gdy nie masz interfacu
    z
    > > > dostepem do bazy danych np. przez strone www.
    > > > Usuniecie danych z bazy danych tez jest formalnie i technicznie
    > > > niemozliwe, bo baza danych
    > > > egzystuje w postaci zwielokrotnionych archiwow i jewdyne co mozesz
    > > > osiagnac, ze zmiany w tej wersji bazy danych, ktora jest
    wykorzystywana
    > > > do generowania i rozsylania spamu reklamowego,
    > > > a dostepu i prawa do zmian zapisow w archiwach technicznie ani
    formalnie
    > > > nie uzyskujesz,
    > > > gdyz wlasnie jest taka definicja archiwow.
    > > > Co wiecej, administratorzy powoluja sie na Prawo Telekomunikacyjne,
    > > > ktore wyraznie mowi, ze
    > > > operator uslugi moze zostac zobowiazany do archiwizowania i
    > > > udostepniania wlasniwym organom poczty swoich klientow, logow itp.
    > > > Co wiecej, jedna z osob kierujaca osiedlowa siecia komputerowa
    wyraznie
    > > > zastrzegala ze musi archiwizowac poczte (prywatna) swoich klientow.
    > > >
    > > > Czyli nalezy odpowiedziec czy ochrona danych osobowych rozciaga sie na
    > > > archiwa czy tez nie.
    > > > Ale z definicji archiwow wynika wlasnie ze nie.
    > > > Gdyz powolujac sie na ochrone danych osobowych moglbys zadac usuniecia
    > > > zapisow twoich danych osobowych
    > > > z milionow dokumentow administracji panstwowej/ samorzadowej/ firm
    > > > prywatnych/ instytucji,
    > > > ktore te informacje gromadzily i gromadza i nastepnie przechowuja w
    > > > formie archiwum.
    > > > A archiwa przetwarzaja lub nie lub przetwarzaja do postaci
    > > > elektronicznej, baz danych lub nie.
    > > >
    > > > Zatem ani formalnie, ani fizycznie operacja usuwania danych osobowych
    z
    > > > baz danych nie jest wykonalna, gdyz aby takie dzialanie bylo mozliwe i
    > > > wykonalne, to kazda baza danych musialaby udostepnic interface
    > > > wyszukiwarki dla zainteresowanych, aby sprawdzali, czy ta lub inna
    baza,
    > > > zawiera ich dane osobowe.
    > > > A skoro tak nie jest to nalezy zaklad ze dane osobowe kazdej osoby
    > > > zawarte sa w setkach, tysiacach baz danych, do ktorych nie mamy i nie
    > > > bedziemy mieli dostepu, ani wiedzy o nich, o ile administrator bazy
    nie
    > > > zechce ich nam ujawnic.
    > > >
    > > > Zatem zrozumiale ze to projektant bazy danych powinien uzyskiwac
    > > > uprzednia zgode, a nie domniamana zgode
    > > > i proponowac usuniecie danych osobowych zainteresowanego, dopiero na
    > > > jego wniosek, czytaj:
    > > > na jego koszt.
    > > >
    > > > Jacek
    > > > --
    > > > Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    > > > drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    > > >
    > > > Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1