    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 25 Apr 2002 09:00:17 +0200
    Sender: news14 <n...@i...rzeszow.tpsa.pl>
    From: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych - oskarzyć dealera?

    > W zeszlym roku kupilem nowy samochód u dealera.
    > Przy odbiorze na umowie Pan poprosil o podpisanie
    > zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach
    > marketingowych itp.
    >
    > Jako ze nie lubie tego typu spamu nie wyrazilem zgody
    > i zaznaczylem na umowie krzyzyk w pozycji NIE - czyli
    > nie wyrazam.
    >
    > Niestety. Od tego czasu producent spamowal mnie juz 5 razy.

    UOKiK oraz §16 ust 1 Ustawa z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji

    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególnosci:
    [...]
    5) reklama, która stanowi istotna ingerencje w sfere prywatnosci, w
    szczególnosci przez uciazliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesylanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    naduzywanie technicznych srodków przekazu informacji.

    Dz. U. Nr 22, poz. 271, 2000 r.
    Rodzial 2, art 6.1, pkt. 3:
    "Posluzenie sie wizjofonem, telefaksem, poczta elektronicza, automatycznym
    urzadzeniem wywolujacym i telefonem w celu zlozenia propozycji zawarcia
    umowy
    moze nastapic wylacznie za uprzednia zgoda konsumenta".

    "art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    poz.
    883 z dnia 29 sierpnia 1997 r.". Brzmi on tak:
    2) dane przewidziane do zebrania sa ogolnie dostepne,

    Zgodnie z "art. 25, ust. 2, pkt 1 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U.
    nr
    133, poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r." mam prawo do poprawiania swoich
    danych osobowych. Prosze wiec oficjalnie i jednoczeoenie nakazuje usuniecie
    moich danych osobowych z waszej bazy danych. W przypadku dalszego ich
    przetwarzania poinformuje Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych :
    00-950 Warszawa (04822)827-88-10
    www.giodo.gov.pl, s...@g...gov.pl