    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obywatelstwo polskie
    Date: Tue, 04 Jul 2006 15:46:30 +0200

    Habeck Colibretto napisał(a):
    > Dnia 04.07.2006, o godzinie 15.11.48, na pl.soc.prawo, mvoicem napisał(a):
    [...]
    > Nie. Droga do otrzymania jest taka sama przecież jak w zwykłym przypadku.
    > Tyle, że nie trzeba spełniać 5-letniego warunku, bo np. dobrze się piłkę
    > kopie. Zawsze idzie się przez wojewodę albo konsula przy nadawaniu.

    Owszem, ale koniec końców ląduje to w kancelarii prezydenta, i to
    prezydent (rękami swoich p/o) wydaje decyzję. Oczywiście mówię tutaj o
    przypadkach szczególnych.

    > Takie, że po prostu 5 lat nie musi być spełnione, ale o żadnym widzimisię
    > prezydenta dotyczącym spełnienia jakiś warunków nieopisanych w ustawie mowy
    > być nie może.

    Ale czy jest gdzies napisane że prezydent musi uwzględnić warunki
    szczególne?. Nie jest też nigdzie napisane że nie dostanie obywatelstwa
    osobnik o szczególnie odrażającym stylu pisania wniosków. A taki
    najprawdopodobniej nie dostanie :).

    > Nic nie ma o tym, że to prezydent może dawać takie warunki
    > jakie chce (np. przejście na rękach Marszałkowskiej). BTW decyzję wydaje
    > wojewoda (Art. 17) - prezydent nadaje obywatelstwo.

    Nie wiem, nie chce mi sie ponownie włazić na ISIP, ale w znanych mi
    kilku przypadkach wojewoda/konsul tylko opiniował, zaś decyzję wydawał
    prezydent (grubo ponad rok zresztą w każdym z przypadków).

    p. m.