    From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obywatelstwo polskie
    Date: Tue, 4 Jul 2006 15:32:10 +0200

    Dnia 04.07.2006, o godzinie 15.11.48, na pl.soc.prawo, mvoicem napisał(a):

    > Prezydent jest organem nadającym obywatelstwo. Obywatelstwo w
    > szczególnychg przypadkach może być nadane z pominięciem wymagań
    > ustawowych (przepis zacytowałeś).

    Nie. Droga do otrzymania jest taka sama przecież jak w zwykłym przypadku.
    Tyle, że nie trzeba spełniać 5-letniego warunku, bo np. dobrze się piłkę
    kopie. Zawsze idzie się przez wojewodę albo konsula przy nadawaniu.

    > Więc jakie ty chcesz miec jeszcze
    > umocowanie prawne?

    Takie, że po prostu 5 lat nie musi być spełnione, ale o żadnym widzimisię
    prezydenta dotyczącym spełnienia jakiś warunków nieopisanych w ustawie mowy
    być nie może. Nic nie ma o tym, że to prezydent może dawać takie warunki
    jakie chce (np. przejście na rękach Marszałkowskiej). BTW decyzję wydaje
    wojewoda (Art. 17) - prezydent nadaje obywatelstwo.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*