  • Data: 2006-07-04 12:44:21
    Temat: Re: Obywatelstwo polskie
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Habeck Colibretto napisał(a):

    > Hmmm... nie jestem przekonany, czy masz rację bo nie mogę znaleźć nic na
    > temat czystej uznaniowości przez prezia. Czy prezydent może cokolwiek
    > zrobić na "widzimisię"?

    Jeżeli w 'szczególnych przypadkach' przysługuje mu prawo do nadania
    obywatelstwa, to on decyduje kiedy przypadek zasługuje na szczególne
    traktowanie, a kiedy nie. Więc wystarczy że uzna że niewyrażenie woli
    zrzeczenia się starego obywatelstwa jest przypadkiem nieszczególnym :).

    Przy czym nie wiem jaka jest praktyka za obecnego miłościwie nam
    "górującego" :). Poprzedni raz wymagał, raz nie wymagał. Z tego co wiem
    wymagał jeżeli przypadek szczególny polegał na tym że się było Polakiem,
    tyle że mu (lub jego rodzicom/dziadkom) granica się przesunęła w
    okolicach II WŚ.

    p. m.