  • 31. Data: 2019-04-02 13:21:06
    Temat: Re: Obywatelstwo Polski
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie.

    A Niemca na nieważnym paszporcie Polska SG wpuści (do strefy Schengen)?

    --
    A. Filip

  • 32. Data: 2019-04-02 13:23:16
    Od: p...@g...com

    --Może odmówić uznawania zagranicznych dokumentów, przepis już był podawany.

    tak slyszalem ze paszport Polsatu juz nie przechodzi :-)

  • 33. Data: 2019-04-02 13:29:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 13:21, A. Filip pisze:

    > A Niemca na nieważnym paszporcie Polska SG wpuści (do strefy Schengen)?

    Myślę, że nie.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2019-04-02 13:42:19
    Od: s...@g...com

    > No i po co ci Izraelici w kolejkach stali po paszport Polski/Schengen?

    Z tego samego powodu dla ktorego ja jestem tak sobie uradowany (przymusowym)
    obywatelstwem PL mojego dziecka (urodzonego i wychowywanego poza PL).
    Jak to raz dostaniesz, to juz masz na 100%. A dostajesz nawet gdy tego nie chcesz-
    jak HPV.

    SG

  • 35. Data: 2019-04-02 13:47:12
    Od: s...@g...com

    > Jak masz problem z tym, że dziecko ma paszport GB, a rodzic DO PL, to niech rodzic
    też ma paszport. Najlepiej paszport GB.

    Nie zawsze jest to mozliwe. Zreszta- obowiazku posiadanie GB paszportu nie ma. Czemu
    nie moglby rodzic na PL paszporcie podrozowac (z uk do pl)

    > Bo jak nie masz to masz o wiele większy problem - i w ogóle pierwszą sprawą obecnie
    powinno być wyrobienie paszportu PL (a może być konieczność czekania z miesiąc), bo
    bez tego zaraz nie tylko podróży, ale i możliwości przebywania w GB nie będzie.

    do konca 2020 mozna w uk legalnie byc bez paszportu (bo on jest wymagany by uzyskac
    settled status badz pre-settled status). Z tym ze w miedzyczasie moze beda uznawac
    biometryczne dowody osobiste (bo paszport musi byc biometryczny).

    > A skąd pomysł, że obywatelowi PL w PL nie wolno posługiwać się dokumentami nie-PL,
    jeśli oczywiście ma również inne obywatelstwo? Tu nie federacja rosyjska.

    podano juz cytat i linka

    SG

  • 36. Data: 2019-04-02 13:54:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    s...@g...com pisze:

> [...]
    > wychowywanego poza PL).
    > Jak to raz dostaniesz, to juz masz na 100%. A dostajesz nawet gdy tego nie chcesz-

    A znasz przypadki "narzucenia" polskiego obywatelstwa dziecku urodzonemu
    i zamieszkującemu stale poza granicami Polski? [ Przy braku polskiego
    aktu urodzenia i działań rodziców w kwestii obywatelstwa RP ]

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2019-04-02 16:25:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    No to jak ten biedny Polak ma wjechac do kraju z niewaznym paszportem
    ? :-)

    >Myślę, że nie.

    I co - odesla go tam skad przylecial, np do Japonii, i niech sobie
    wraca Lufthansa prosto do Berlina ?
    Dobrze, ze Japonczycy nie sa tacy drobiazgowi i go wypuszcza :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-04-02 20:39:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 16:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > No to jak ten biedny Polak ma wjechac do kraju z niewaznym paszportem ? :-)

    Polak na nieważnym paszporcie wjedzie.

    > I co - odesla go tam skad przylecial, np do Japonii, i niech sobie wraca
    > Lufthansa prosto do Berlina ?

    Obejrzyj film Terminal. Albo poczytaj o tych, co z USA zawrócono na
    lotnisku.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2019-04-02 21:02:01
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.04.2019 o 20:39, Liwiusz pisze:

    > Polak na nieważnym paszporcie wjedzie.

    ano, jest jeszcze system PESEL, gdzie pogranicznik sprawdzi dane osoby:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 40. Data: 2019-04-02 22:51:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Apr 2019 20:39:45 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Polak na nieważnym paszporcie wjedzie.

    Ale skad ?
    Bo jesli inne kraje dzialaja podobnie, to go nie wypuszcza :-)

    Z Baltyku moze przyjechac, z GB moze mu sie uda przyleciec :-)

    > Obejrzyj film Terminal. Albo poczytaj o tych, co z USA zawrócono na
    > lotnisku.

    Troche do tego pije, ale tez troche inna sytuacja.
    USA zawraca do kraju wylotu. My jakos podobnie.

    Ale przyznasz, ze to jakos glupio szkopa do Japonii odsylac :-)

    J.