  • 1. Data: 2003-12-18 14:02:46
    Temat: Obrońca z urzędu.
    Od: "Robert" <r...@t...pl>

    Witam,
    mam pytanie czy obronca wyznaczony przez Sad (z urzedu) tak samo rzetelnie
    zajmuje sie sprawa jak ten wynajety samemu? JAkies wskazowki, podpowiedzi...
    Piotr

  • 2. Data: 2003-12-18 14:04:32
    Temat: Re: Obrońca z urzędu.
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > mam pytanie czy obronca wyznaczony przez Sad (z urzedu) tak samo rzetelnie
    > zajmuje sie sprawa jak ten wynajety samemu? JAkies wskazowki, podpowiedzi...

    Rozmawiałem kiedyś z adwokatem z urzędu mojej strony przeciwnej. Powidział,
    że za takie sprawy dostaje mniej niż zapłaci za parkowanie samochodu.

    Moja sprawa trwała około póltora roku, odbyło się ponad pięć rozpraw, a
    kancelaria adwokacja strony przeciwnej dostała... 100zł.

    Odpowiedź jest chyba oczywista?

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-12-18 14:12:07
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > mam pytanie czy obronca wyznaczony przez Sad (z urzedu) tak samo rzetelnie
    > zajmuje sie sprawa jak ten wynajety samemu? JAkies wskazowki,
    podpowiedzi...

    Teoretycznie powinien tak samo rzetelnie ale praktycznie jest zupelnie
    inaczej ( chodzi o $$$ )

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 4. Data: 2003-12-18 16:14:23
    Od: "Kacper" <kacper_grzybowski{usun}@poczta.onet.pl>

> [...]
    > mam pytanie czy obronca wyznaczony przez Sad (z urzedu) tak samo rzetelnie
    > zajmuje sie sprawa jak ten wynajety samemu? JAkies wskazowki,

    Zajmuje sie tak samo. Serio. Pieniadze dostaje za to od Skarbu Panstwa
    naprawde nie takie zle. Tylko jest jedno niebezpieczenstwo: za kazda
    nastepno rozprawe dostaja po 120%. Nie oczekuj, ze szybko sie skonczy :)

    Kacper

  • 5. Data: 2003-12-18 17:28:19
    Od: alex747<a...@o...pl>

    > Zajmuje sie tak samo. Serio. Pieniadze dostaje za to od Skarbu Panstwa
    > naprawde nie takie zle.

    Bajońskie sumy: za obronę przed sądem rejonowym 360 zł przed opodatkowaniem

    >Tylko jest jedno niebezpieczenstwo: za kazda
    > nastepno rozprawe dostaja po 120%. Nie oczekuj, ze szybko sie skonczy :)

    120%???? W przepisach stoi jak byk, że 20%, czyli jedna wizyta na rozprawie jest
    warta 72 zł
    (przed opodatkowaniem). Na parkometr wystarczy.

    Alex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-12-18 18:09:03
    Od: "Kacper" <kacper_grzybowski{usun}@poczta.onet.pl>

    > 120%???? W przepisach stoi jak byk, że 20%, czyli jedna wizyta na
    rozprawie jest warta 72 zł
    > (przed opodatkowaniem). Na parkometr wystarczy.
    >
    > Alex

    Mea Culpa :)

    Kacper

  • 7. Data: 2003-12-18 19:41:49
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > Moja sprawa trwała około póltora roku, odbyło się ponad pięć rozpraw, a
    > kancelaria adwokacja strony przeciwnej dostała... 100zł.

    Nie widzę nigdzie 100 zł :(
    Chyba coś nazmyślałeś.

    Bronek

    § 14. 1. Stawki minimalne wynoszą w sprawie objętej:
    1) dochodzeniem - 180 zł;
    2) śledztwem - 300 zł.
    2. Stawki minimalne za obronę wynoszą:
    1) przed sądem rejonowym w postępowaniu szczególnym - 360 zł;
    2) przed sądem rejonowym w postępowaniu w sprawach o wykroczenia - 180 zł;
    3) przed sądem rejonowym w postępowaniu zwyczajnym lub przed wojskowym
    sądem garnizonowym - 420 zł;
    4) przed sądem okręgowym jako drugą instancją lub przed wojskowym sądem
    okręgowym jako drugą instancją - 420 zł;
    5) przed sądem okręgowym jako pierwszą instancją lub przed wojskowym sądem
    okręgowym jako pierwszą instancją oraz przed sądem apelacyjnym - 600 zł;
    6) przed Sądem Najwyższym - 600 zł.

  • 8. Data: 2003-12-18 19:44:54
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    "Robert" <r...@t...pl> wrote in message
    > Witam,
    > mam pytanie czy obronca wyznaczony przez Sad (z urzedu) tak samo rzetelnie
    > zajmuje sie sprawa jak ten wynajety samemu? JAkies wskazowki,
    podpowiedzi...

    Raczej nie spodziewaj się za wiele.
    400 zł dla adwokata za prowadzenie obrony to stanowczo za mało żeby
    cokolwiek zrobić.

    Bronek

  • 9. Data: 2003-12-19 13:20:59
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Nie widzę nigdzie 100 zł :(
    > Chyba coś nazmyślałeś.
    >
    > Bronek

    Mogę przesłać ksero wyroku :)

    To była sprawa cywilna.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 10. Data: 2003-12-19 14:50:41
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > Mogę przesłać ksero wyroku :)

    prześlij

    > To była sprawa cywilna.

    Nie wiem zatem czemu wtrąciłeś ją do wątku o sprawach karnych.

    Bronek