  • 1. Data: 2003-12-18 11:21:21
    Temat: czy strona umowy o prace moze nia nie byc??!
    Od: "LC" <i...@N...gazeta.pl>

    W kodeksie pracy jako pracodawca wystepuje "Zaklad **chocby nie posiadal
    osobowosci prawnej**". Jak powinna (musi) wygladac umowa o prace? Tzn. czy
    jesli sprawy kadrowe tej "firmy" zalatwia inna (sprawujaca nad nia nadzor)
    strona umowy powinna byc (musi byc!) "firma" bez osobowosci prawnej czy moze
    firma nadzorujaca.
    Jesli juz mam taka umowe, w ktorej strona umowy o prace jest firma
    nadzorujaca (w umowie "...zwana dalej pracodawca") i w umowie brak jest
    zapisow o tym, ze mam pracowac w "firmie" bez osobowosci prawnej, to z ktorym
    podmiotem zawarlem umowe o prace (faktycznie pracuje/pracowalem w "firmie"
    bez osobowosci prawnej)?

    LC

  • 2. Data: 2003-12-18 14:12:47
    Temat: Re: czy strona umowy o prace moze nia nie byc??!
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    LC wrote:
> [...]
    > podmiotem zawarlem umowe o prace (faktycznie pracuje/pracowalem w "firmie"

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Administracyjna, Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych z dnia 5 listopada 1999 r., I PKN 337/99
    w: Prawo pracy i prawo socjalne - Przegląd orzecznictwa 2001/2 str. 20;
    OSNAPiUS 2001/6 poz. 186, Monitor Prawniczy 2001/9 str. 505

    Wykonywanie pracy w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, znajdującym
    się zakładzie pracy innego podmiotu i pod jego kierownictwem, nie
    powoduje nawiązania stosunku pracy z tym podmiotem.

  • 3. Data: 2003-12-18 15:12:53
    Od: "LC" <i...@g...pl>

    ali-baba <a...@m...riz.pl> napisał(a):

> [...]
    > się zakładzie pracy innego podmiotu i pod jego kierownictwem, nie
    > powoduje nawiązania stosunku pracy z tym podmiotem.

    Dziekuje.
    Ale co to jest, w takim razie, za sytuacja (dopuszczona przez k.p.)
    zatrudnienia przez "Zaklad **chocby nie posiadal osobowosci prawnej**" i jak
    wowczas moze (powinna) wygladac umowa o prace?!

    Wyjasnie, ze pracowalem na podstawie umowy o prace zawartej z Zakladem A, ale
    faktycznie pracowalem w (jak sadzilem) jednej z jego komorek
    organizacyjnych/wydziale B.
    Po kilku latach bez zadnych specjalnych zawiadomien okazalo sie, ze ta
    komorka organizacyjna B faktycznie jest osobnym podmiotem i nie podlega juz
    Zakladowi A. Po kilku latach przeszedlem za porozumieniem stron z powrotem do
    Zakladu A. Teraz Zaklad A zwalniajc mnie nie chce uznac wczesniejszego stazu
    pracy u siebie, czyli wowczas gdy mialem umowe o prace z A ale pracowalem w B
    (o nieznanym mi do konca statusie prawnym i nie wiadomo kiedy zmiana stanu
    prawnego nastapila.)

    AC