    Date: Tue, 31 May 2011 12:21:25 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach

    (31.05.2011 08:54), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie. Byłoby montowane seryjnie w fabryce, tak jak obowiązkowy ABS czy
    > obowiązkowe pasy.

    Tyle że teraz możesz sobie wybrać kamerkę jaką chcesz. Albo od jakiegoś
    Wiodącego Producenta, albo chiński szajs. Lepszą lub gorszą.

    Jak ci wyjdzie Ustawa i Rozporządzenie, to będzie określać minimalne
    wymagania, częściowo niepotrzebne (patrz kasy fiskalne w taksówkach),
    które same w sobie podbiją cenę.

    Obowiązkowość też raczej wpłynie na podwyższenie a nie obniżenie ceny.

    A to że byłby montowany serynie w samochodach - dotyczyłoby to tylko
    samochodów nowych to raz, dwa - spójrz na allegro na ceny
    radiodbiorników samochodowych "montowanych seryjnie" i porównaj z cenami
    analogicznych standardowych, montowanych w "kieszeń", złączka iso itd...

    > Akurat nie znam cen, ale to nie są obowiązkowe w samochodach, tylko
    > ,,specjalistyczne dla chcących'' (chcacych być taksówkarzami).

    Tyle że wcześniej, jakby jakiś taksówkarz chciał mieć kasę, to by sę
    taką zwykłą na baterię kupił, jak baby na targowisku, za 300zł chyba już
    się da.

    Ale Minister se wymyślił że taka kasa w taksówce to koniecznie musi być
    sprzężona z taksometrem. Co jest bzdurą, bo na targowisku kasa nie musi
    być sprzężona z wagą, to czemu ma być sprzężona z taksometrem? Bzdura
    która znacznie podwyższa cenę takiego urządzenia.

    > Właśnie
    > tak jak teraz system nagrywania. Specjalistyczny dla chcących.

    No jak, przecież chcesz żeby to było obowiązkowe we wszystkich samochodach.

    p. m.

    ps: twoja wizja państwa mnie przeraża. Najpierw, wbrew wszystkim którzy
    wobec spisu są albo obojętni albo widzą w tym inwigilację państwa,
    domagasz się żeby Cię koniecznie spisali. Teraz chcesz żeby obowiązkowo
    śledzić gdzie kto jeździ. Strach pomyśleć jakie jeszcze ulepszenia
    chciałbyś żeby wprowadzono ...