    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek zmiany hasła w programach
    Date: Fri, 13 May 2016 21:18:20 +0200

    Użytkownik "Wojciech Bancer"

    [...]

    > No to sie nie loguj. Ja np. się do większości systemów PAŃSTWA loguję
    > kluczem kwalifikowanym. Z moim własnym, nadanym PINem.
    > ---
    > Pokaż tę większość.

    epuap (sprawy różne), ceidg (DG), pue (ZUS), i komunikacja z US w zakresie
    formularzy nie ujętych w eDeklaracji. Chyba tylko NFZ wymaga osobnego
    loginu / hasła, przy czym rejestrację się przeprowadzało kluczem.
    ---
    Nie całkiem uważam ZUS i NFZ za systemy państwowe, ale ... jakby tak uznać
    to to jest znakomity przykład na ich bezużyteczność.

    Kiedyś raczyłem nie zgodzić się ze stanowiskiem ZUS w mojej sprawie i
    wniosłem o wstrzymanie postępowania do czasu otrzymania odpowiedzi na moje
    pismo do ministerstwa w temacie skorygowania pewnego rejestru. ZUS
    oczywiście nie przejął się i podjął decyzję bez tego skorygowania, więc
    poskarżyłem się w sądzie administracyjnym. Tym też się nie przejął i nim
    postępowanie w sądzie zakończyło się w ramach szykanowania mnie zlecił
    kontrolę NFZ. NFZ zwrócił się więc do mnie pisemnie o wyjaśnienia że taką
    kontrolę ZUS zlecił i oni teraz pytają się mnie o to samo co już ZUSowi
    jasno napisałem, ale nic konkretnego nie napisali na jakiej podstawie więc
    ... stwierdziłem, że czas na użycie ... a jakże ePuap. Wyjaśniłem, że
    zupełnie nie wiem o co pytają, żadnego pisma do którego luźno odwołują się w
    sprawie kontroli nie widziałem, więc nie wiem o co chodzi a oni tego w swoim
    zapytaniu nie zawarli bym mógł się wypowiedzieć. Zaptaszyłem oczywiście by
    odpowiedzi były nadsyłane za pomocą ePuap. No i co ... NFZ zupełnie tym się
    nie przejął, nadesłał odpowiedź zwykłym listem poleconym, więc ... ponownie
    użyłem ePuap wysłając tym razem skargę na niezastosowanie się do złożonej
    dyspozycji. I tyle. O sprawie zapomniałem bo wiadomo było, że toczy się
    postępowanie sądowe, więc i tak nie ma sensu wypowiadać się w tej sprawie i
    ... trzeba wiedzieć, że ePuap jest tak bezsensownym systemem, że ... o
    uzyskaniu odpowiedzi dowiesz się tylko logując się do niego, żadnych
    powiadomień (pisałem swego czasu o tym tutaj). Bo wyobraźmy sobie ... NFZ
    może mi wyśle swoją odpowiedź a może nie wyśle i nie wiadomo czy za miesiąc
    czy za rok, to ja nie będę codziennie logował się by to sprawdzać ? Więc
    nie. Tak sobie czas leciał aż sprawa w sądzie z mojej skargi na ZUS doszła
    do skutku. Sąd przychylił się do moich argumentów i ZUS musiał decyzję
    zmienić. Wszystko skończyło się i .. jakoś mnie naszło by zalogować się do
    ePuap a tam ... znalazłem zaległe pisma w mojej sprawie po skardze złożonej
    na nieużycie ePuap.

    Ale to nie wszystko w temacie korzystania z ePuap :-) Otóż niedawno... w
    pewnej sprawie braku reakcji policji doniosłem na nią w prokuraturze. Jak ?
    No wysłałem za pomocą ePuap oczywiście zaptaszając by odpowiedzi tak
    przychodziły. Co zrobiła prokuratura ? Odmówiła wszczęcia. Jak ? Ano zwykłym
    listem poleconym :-) Więc ... wysłałem zażalenie na odmowę ... ePuap. I co ?
    Otrzymałem potwierdzenie złożenia w sądzie ... zwykłym listem poleconym. Jak
    dowiedziałem się, że moja sprawa będzie przez sąd rozpatrywana. Ano ...
    dostałem zwykły list polecony :-)

    A ePuap mamy już z 10 lat...