  • 11. Data: 2008-01-05 20:26:43
    Temat: Re: Obowiazek przyjecia pisma-czy istnieje
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Samotnik pisze:

    > Można dyskutować, co w przypadku, jeśli odmówił przyjęcia, czyli w sposób
    > świadomy odebrał sobie możliwość zapoznania się z treścią.

    Nie można o tym sensowne dyskutować :)

    > No chyba, że Johnsonowi chodziło o odmowę (świadomą) przyjęcia poleconego.

    Każda odmowa przyjęcia pisma jest bez znaczenia i skutkuje skutecznym
    złożeniem oświadczenia woli. I tylko o to mi chodziło.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 12. Data: 2008-01-05 20:50:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Sty, 21:04, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Mógł się zapoznać z treścią oświadczenia, jeśli odebrał polecony.

    GOOGLujac po necie mozna latwo znalezc info na temat jednej z telefoni
    komorkowch ;) (o innych nie wiem...) do ktorej jakos dziwnie
    dochodzily puste koperty ;) poleconym i oni "o niczym nie
    wiedzieli" ... ;)
    jak udowodnic, co bylo w liscie? :)

    WS

  • 13. Data: 2008-01-05 21:02:28
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    WS napisał(a):

> [...]
    > komorkowch ;) (o innych nie wiem...) do ktorej jakos dziwnie
    > dochodzily puste koperty ;) poleconym i oni "o niczym nie

    Jeśli googlujesz, to sprawdź, co to jest metoda wysyłąnia listu
    poleconego bez koperty - kartka papieru (zawierająca treść listu) jest
    składana w ten sposób, że na jej czystych, złożonych, fragmentach,
    umieszcza się dane nadawcy, adresata i znaczki oraz wszystkie stemple.
    Nie pamiętam jak ta metoda na grupach się nazywa, to jakiś skrót od
    inicjałów pomysłodawcy. Ale sposób imho dobry ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-01-05 21:59:35
    Od: "Kuba " <j...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Mógł się zapoznać z treścią oświadczenia, jeśli odebrał polecony.
    > Można dyskutować, co w przypadku, jeśli odmówił przyjęcia, czyli w sposób
    > świadomy odebrał sobie możliwość zapoznania się z treścią. Natomiast wyjaśnij
    > mi, w jaki to cudowny sposób (bez posiadania zdolności nadprzyrodzonych)
    > mógł się zapoznać z treścią pisma, po którym zostały mu tylko dwa smutne
    > awiza w skrzynce, umieszczone tam w trakcie jego pobytu na wakacjach?

    Teoria doręczenia z polskiego kc jest już trochę nieadekwatna, ponieważ
    (miałem ostatnio przyjemność słuchać jak mówił na ten temat jeden ze znanych
    adwokatów) polski ustawodawca w roku 64 oparł się, na lekko przestarzałym dziś
    założeniu, że korespondencję się odbiera, a nie jej unika:) Wrzucenie listu do
    skrzynki pocztowej powoduje skutek złożenia oświadczenia woli z art. 61 kc i
    taką informację znajdziesz chyba w każdym podręczniku do części ogólnej.
    Natomiast było orzeczenie (nie zacytuję ani nie podam publikatora, bo nie
    znam), w którym sądy dwóch instancji stanęły na stanowisku, że jeżeli
    składający oświadczenie (chodziło o jednostronne zwolnienie się z obowiązku
    odszkodowawczego przez zwolnienie strony z zakazu konkurencji) nie zdołał
    skutecznie złożyć oświadczenia woli, mimo że wysyłał listy do domu, posyłał
    gońców do miejsca pracy i ogólnie bardzo się starał, żeby to oświadczenie
    dotarło. Po prostu zainteresowanego zależało na tym, żeby tego oświadczenia
    nie otrzymać, więc przepadł jak kamień w wodę i ciągnął co miesiąc niemałą sumkę:)

    pozdrawiam serdecznie

  • 15. Data: 2008-01-06 01:44:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WS wrote:

> [...]
    > komorkowch ;) (o innych nie wiem...) do ktorej jakos dziwnie
    > dochodzily puste koperty ;) poleconym i oni "o niczym nie

    poprzez wysłanie zwrotnego poleconego do klienta z pytaniem o co mu
    chodziło z tą pustą kopertą.

  • 16. Data: 2008-01-06 11:42:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > Nie pamiętam jak ta metoda na grupach się nazywa, to jakiś skrót od
    > inicjałów pomysłodawcy. Ale sposób imho dobry ;)

    Metoda PJO :-)

    M.

  • 17. Data: 2008-01-06 16:42:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Kuba " <j...@g...pl> wrote
> [...]
    > posyłał
    > gońców do miejsca pracy i ogólnie bardzo się starał, żeby to oświadczenie

    na jakim stanowisku stanęły te sądy? nie doręczył skutecznie tak?

  • 18. Data: 2008-01-07 07:33:33
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2008 20:04:49 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Mógł się zapoznać z treścią oświadczenia, jeśli odebrał polecony.
    > Można dyskutować, co w przypadku, jeśli odmówił przyjęcia, czyli w sposób
    > świadomy odebrał sobie możliwość zapoznania się z treścią. Natomiast wyjaśnij

    Jeśli w sposób świadomy odmówił odebrania poleconego, to jednak _mógł_
    zapoznać się z treścią oświadczenia...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski