eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązek meldunkowy - wątpliwości... › Re: Obowiązek meldunkowy - wątpliwości...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek meldunkowy - wątpliwości...
    Date: Sat, 18 Aug 2007 17:14:37 -0500
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 341
    Message-ID: <fa7r0g$59v$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fa7iuk$8so$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: adsl-68-91-213-0.dsl.stlsmo.swbell.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1187475281 5439 68.91.213.0 (18 Aug 2007 22:14:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Aug 2007 22:14:41 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: witek7205
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:480926
    [ ukryj nagłówki ]


    "majula" <m...@w...pl> wrote in message
    news:fa7iuk$8so$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Temat był pewnie poruszany, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi ani w
    > archiwum, ani w ustawie o ewidencji ludności, dlatego bardzo proszę
    > prawników o wiarygodną informację, szczególnie o wskazanie konkretnych
    > ustaw.

    coś kiepsko szukałeś.




    > Czy zgoda właściciela tego lokalu jest *bezwzględnie*
    > wymagana przez urzędników w chwili zameldowania na pobyt czasowy?

    Nie.

    Art. 9.

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
    należy

    przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały

    lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub inny

    podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument

    potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem

    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna,

    wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny

    dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.



    Generalnie masz się zamledować tam gdzie przebywasz.
    Przy meldunku krótszym niż dwa miesiące nie jest oprócz ciebie i dowodu
    potrzebne nic więcej.
    Przy pobycie dłuższym potrzebny ci jest tytuł prawny do lokalu lub
    potwierdzenie osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu.

    Jeżeli masz np. umowę najmy to nic więcej nie jest potrzebne, jeżeli
    meldujesz się od tak, bo tam mieszkasz bez jakiekolwiek umowy to wóczas
    potrzebny jest druczek podpisany przez kogoś kto taki tytuł posiada.
    Np. przyjeżdża twoja siostra i chce się zamledować w mieszkaniu, które ty
    np. wynjamujesz.
    Potrzebny jej będzie druczek z urzędu i ty jako posiadacz umowy będziesz się
    musiał na nim podpisać.
    Właściciel tu w ogóle nie jest potrzebny, no chyba, że ty też umowy nie
    masz, to wówczas właściciel się musi na tym podpisać.
    I nie ma możliwości niepodpisania, bo on tylko swoim podpisem potwierdza
    stan faktyczny.
    Odmowa takiego podpisu już mu grozi z kodeksu wykroczeń dlatego, że
    uniemożliwia ci wykonanie obowiązku meldunkowe.
    Tyle teoria. W praktyce pani w urzędach są cholernie nieoduczone i zwykle
    każą przyjść z właścicielem.
    Jak nikomu to nie robi różnicy to weź właścicielam, będzie mniej kłócenia
    się na miejscu.



    Art. 29.

    1. Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu jest
    obowiązany

    potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy

    trwający ponad 2 miesiące w tym lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w

    lokalu dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu

    z oznaczeniem daty jego złożenia.

    2. Osoby wymienione w ust. 1 są obowiązane do zawiadamiania właściwego
    organu

    gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach
    (pomieszczeniach)

    oraz o opuszczeniu przez nią tego lokalu (pomieszczenia), jeżeli osoba

    ta nie dopełniła obowiązku meldunkowego. Zawiadomienie powinno być dokonane

    niezwłocznie po upływie terminu określonego do wykonania obowiązku

    meldunkowego.

    Art. 30.

    1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator domu, a jeżeli nie
    ma administratora

    - właściciel domu jest obowiązany zawiadomić właściwy organ

    wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu obowiązku zameldowania lub

    wymeldowania się przez osobę przebywającą w tym domu.

    2. Na terenie wsi obowiązek określony w ust. 1 ciąży również na sołtysie.

    3. Przepis art. 29 ust. 2 stosuje się odpowiednio.

    Art. 31.

    1. Zakład pracy jest obowiązany sprawdzić przy zatrudnieniu osoby w tym
    zakładzie,

    czy dopełniła ona obowiązku meldunkowego.

    2. O niedopełnieniu przez tę osobę obowiązku meldunkowego zakład pracy jest

    obowiązany zawiadomić niezwłocznie właściwy organ wymieniony w art. 11

    ust. 1.






    > Czy jest
    > to jeden z warunków zameldowania, czy może jedynym warunkiem jest
    > przebywanie w tym lokalu dłużej niż 3 dni?

    Właściciciel nie jest tu żadnym warunkiem. Co do tych trzy dni, to prawie
    cała prawda, ale nie do końca.

    Art. 10.

    1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem
    dłużej

    niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy

    najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.



    2. Osoba, która przybywa do zakładu hotelarskiego albo do zakładu
    udzielającego

    pomieszczenia w związku z pracą, nauką, leczeniem się lub opieką społeczną,

    jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy przed upływem 24

    godzin od chwili przybycia.

    2. Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad
    zgłoszony

    czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest

    obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.

    3. Zwalnia się od obowiązku zameldowania na pobyt czasowy dzieci do lat 7,
    na

    okres nieprzekraczający 2 miesięcy.

    1. Osoba, która przybywa do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu,

    hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu

    lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest

    obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od

    chwili przybycia. (dop. u kierownika).

    Art. 19.

    Osoba przebywająca w określonej miejscowości w celach
    turystycznowypoczynkowych

    poza zakładami określonymi w art. 18 jest zwolniona z obowiązku

    zameldowania się, jeżeli jej pobyt w tej miejscowości nie przekracza 30 dni.

    1. Uczestnicy kolonii i obozu turystyczno-wypoczynkowego organizowanego
    przez

    instytucję państwową lub społeczną, związek zawodowy albo inną organizację

    społeczną dla młodzieży szkolnej i studiującej są zwolnieni od obowiązku
    meldunkowego,

    jeżeli pobyt czasowy nie przekracza 30 dni.

    Art. 24.

    1. Cudzoziemiec przebywający poza zakładem hotelarskim, zakładem
    udzielającym

    pomieszczenia w związku z pracą, nauką, leczeniem się lub wypoczynkiem jest

    obowiązany zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 48 godzin od

    chwili przybycia do określonej miejscowości i nie później niż przed upływem
    48

    godzin od chwili przekroczenia granicy Rzeczypospolitej Polskiej.



    > Kolejne - i najważniejsze pytanie - co mówią przepisy prawa na temat
    > okresu
    > zameldowania na pobyt czasowy? Chodzi mi i to, czy ktoś może sam, bez
    > zgody
    > wyłącznego właściciela lokalu zameldować się w nim na pobyt czasowy, np.
    > na
    > 10 lat?

    Było wyżej. Do 2 miesięcy, z wyjątkiem poniżej.

    Bez zgody oznacza, że masz np. umowę o najem. Wówczas sama umowa jest tą
    zgodą. Ty wyrażasz zgodę innym osobom, które tam zamieszkają.

    Ta zgoda to art 29 powżyje, przy czym nie ma możliwości niedania zgody.

    Art. 8.

    1. Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej
    miejscowości

    nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące jest obowiązana zameldować się na pobyt

    stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie
    utracił

    charakteru pobytu czasowego. Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na

    pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące uważa się w szczególności:

    1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego,

    2) pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze
    względów

    rodzinnych,

    3) odbywanie czynnej służby wojskowej,

    4) pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych,
    schroniskach

    dla nieletnich i zakładach wychowawczych.

    2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy.

    3. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu czasowego
    trwającego

    ponad 2 miesiące.









    > Czy jest jakiś prawem określony limit zameldowania na pobyt czasowy?

    co to jest limit jeśli nie chodzi ci o art 8.


    > Jakie warunki należy spełnić, jakie dokumenty przedstawić, jakich
    > formalności dopełnić, aby urzędnik mógł w majestacie prawa zameldować
    > kogoś
    > czasowo na 10 lat w mieszkaniu, które nie jest jego własnością,
    > współwłasnością, ani nie jest w nim mile widzianym lokatorem?


    na 10 lat to art 8 powyżej. i art 11 poniżej i albo umowę, która pozwala ci
    tam mieszkać, albo zgodę osoby, która pozwala ci tam mieszkać. Taka osoba
    potwierdzenia odmówić nie może, jeśli faktycznie tam mieszkaszs.

    Dochodzi jeszcze kodeks rodzinny i opiekuńczy jeśli chodzi o mieszkanie z
    rodzicami.



    Art. 11.

    1. Osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały przedstawia organowi
    gminy właściwemu ze względu na nowe miejsce jej pobytu stałego zaświadczenie
    o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego oraz zgłasza
    następujące dane osobowe:

    1) nazwisko i imiona;

    2) nazwisko rodowe;

    3) nazwiska i imiona poprzednie;

    4) imiona rodziców;

    5) nazwiska rodowe rodziców;

    6) stan cywilny;

    7) imię i nazwisko małżonka oraz jego nazwisko rodowe;

    8) płeć;

    9) datę i miejsce urodzenia;

    10) obywatelstwo;

    11) numer PESEL;

    12) dotyczące obowiązku wojskowego, w tym stopień wojskowy, nazwę, serię i
    numer wojskowego dokumentu osobistego z oznaczeniem wojskowej komendy
    uzupełnień lub poświadczenie o zgłoszeniu się do rejestracji
    przedpoborowych;

    13) adres poprzedniego miejsca pobytu stałego;

    14) adres nowego miejsca pobytu stałego;

    15) rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości;

    16) o wykształceniu.

    2. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia
    danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo
    inna osoba.







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1