  • 21. Data: 2011-10-08 16:10:10
    Temat: Re: Obejście prawa czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2011, SDD wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > No to racja - ni eprzeczytalem z dostatecznym zrozumieniem.

    U, "wszedłeś" kolejnym obrotem chomika, więc masz już stos reklamacji
    odnośnie tego tematu ;)
    (sugeruję że nie trzeba prostować skoro się wyjaśniło, a Cancele
    pewnie i tak nie zadziałają bo w kolejnym cyklu "poszło").

    > Bank powinien dostac ostro po dupie za to, ze udostepnia taki produkt.

    Ale to już od skarbówki - jest płatnikiem, więc odpowiada.
    Może mają jakiś "kontrhaczyk", ale IMO opodatkowanie "jednodniowe"
    jest rzeczywiście nieprawidłowe. Ciekawe czy za 3 lata będzie
    jakiś proces ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-10-10 06:07:47
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Tak dzieląc, "poziomo" - to tak. Ale dzieląc "pionowo", tj. wrzucasz
    > 1000zł na 732 jednodniowe lokaty następujące jedna po drugiej, przy czym
    > zrywając np. 730. , tracisz odsetki za wszystkie poprzednie 729 - to już
    > zwykła lokata dwuletnia jak nic...

    Nie wiedziałem, że takie lokaty istnieją. Owszem, słyszałem o lokatach
    jednodniowych, ale dla dużych przedsiębiorstw, które mają na koncie na
    przykład milion złotych. I to była rzeczywiście lokata na jeden dzień.

    W takiej sytuacji cała dyskusja rzeczywiście nabiera sensu.
    Zastanawiam się tylko kogo skarbówka będzie chciała dziabnąć - bank czy
    klienta, który założył lokatę.
    Strzelam, że tego drugiego, bo bank może mieć lepszego prawnika :-).

    Dzięki za wyjaśnienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 23. Data: 2011-10-10 06:53:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2011, Tapatik wrote:

    > Zastanawiam się tylko kogo skarbówka będzie chciała dziabnąć - bank czy
    > klienta, który założył lokatę.

    Co rozumiesz przez "dziabnąć"? :)
    (na wstępie: do karania nie ma podstaw)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-10-13 11:04:13
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Co rozumiesz przez "dziabnąć"? :)
    > (na wstępie: do karania nie ma podstaw)

    Jest zaległy podatek do zapłacenia, więc i jest osoba, która ten podatek
    miała zapłacić, a nie zrobiła tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 25. Data: 2011-10-14 07:43:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2011, Tapatik wrote:

    > Jest zaległy podatek do zapłacenia, więc i jest osoba, która ten podatek
    > miała zapłacić,

    ...bank jako płatnik.
    Czy bank mógłby później skutecznie dochodzić zwrotu od klienta
    to osobna sprawa, wobec publicznego zobowiązania że "bez podatku"
    (znaczy wykluczenie pomyłki) - IMVHO nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd