    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obciążony kosztami.
    Date: Thu, 5 Jul 2007 12:59:25 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 10:28:11 +0000,
    Rafał Szkodziński napisał(a):

    > O tym mówię, jeśli z winy pracownika - jestem w stanie to zrozumieć. Każdy
    > inny przypadek w/g mnie będzie nadużyciem.

    Zgadzam się całkowicie.

    > Na czas określony (dwa lata), z możliwością rozwiązania umowy o pracę za
    > dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    To niezależnie która strona wypowie umowę nie mogą cię obciążyć tymi
    kosztami. Ten zapis w umowie jest nieważny.

    Tak na marginesie głównego tematu. Jeśli pracodawca robi już w umowie
    takie numery, to radzę już od początku sprawdzać np wyliczenia urlopu,
    prowadzić "prywatną" ewidencję czasu pracy (na wypadek gdyby pracodawca
    próbował nie wypłacać nadgodzin) itp.