    Date: Wed, 01 May 2013 20:05:00 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <517907b4$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304252327500.3740@quad>
    <517ad8d0$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304262242240.1756@quad> <klmc73$kos$1@news.task.gda.pl>
    <517ec11c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <klmfo8$s64$1@news.task.gda.pl>
    <517ec555$0$1247$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304301229590.2044@quad>
    <517ff955$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304302341211.2800@quad>
    <5180d10f$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305011738400.3520@quad>

    > On Wed, 1 May 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Napisałem w poprzednim poście - nie tnij tendencyjnie,
    > to zrozumiesz.

    od dłuższego czasu jesteś nastawiony tendencyjnie przeciwko mnie jako
    osobie. Dlatego faktycznie ta dyskusja sensu nie ma.

    Ja nic nie tnę tendencyjnie, co najwyżej czegoś nie złapałem albo źle
    pojąłem.

    > W tej części z mojej strony EOT, ale dla wyjątkowo
    > nierozumiejących przywracam wycięty tekst, do którego
    > się odniosłem:
    > +++

    No więc tłumaczę, że moim zdaniem nie wystarczy. Ale ty nie chcesz
    dyskutować ze mną ale musisz stosować adpersonamy.

    > ---
    >
    > Przyznaję, że pytanie jest trudne :]
    > Ale prawo sobie radzi z takimi przypadkami, konkretnie skarbówka
    > ma opracowaną stosowną procedurę dla kas rejestrujących
    > i remanentów.
    > Po prostu pierwszy wyjazd zgłaszasz do ITD, kto, czym,
    > ładunek, dokładne miejsce, dokładny czas :P

    Wiesz, jak widziałem egzamin na C+E, to jednak ,,pierwszy transport pod
    nadzorem ITD'' mógłby być za bardzo lajtowy. Przyjmiesz sobie trasę po
    prostej z jednej bazy do drugiej, bez udziwnień i już.

    Poza tym, jak już gościu co Tira widział na obrazku, do niego wsiądzie,
    skosi pół miasta pieszych i wpakuje się w witrynę sklepu, to całe to ITD
    niewiele pomoże.

    > "technicznego" nie było.
    > Na mój gust zadanie nie jest trudniejsze niż identyfikacja twarzy.

    No dobrze, ale mi chodzi o to, jak widzisz rozmieszczenie takich kamer.
    Bo właśnie do tego nawiązywałem, że taka permanentna inwigilacja, że w
    sraczu jest kamera czy nie nabrudziłem na muszlę, jakoś mnie nie
    przekonuje.

    > Wyżej, tam gdzie jest EOT, tam gdzie wyciąłeś.

    No ale tam nie ma co naród powie na inwigilacje. Tam jest coś, czego po
    prostu nie rozumiem. Chcesz wyłapywać promil wykroczeń i uznajesz, że to
    jest system na szkolenie kierowców? Właśnie tu cię nie rozumiem, jak to
    widzisz.

    > Widzę.
    > I "dzięki" temu nidy nie wiem gdzie pojedzie facio wjeżdżający
    > na skrzyżowanie. Bo on bardzo efektywnie korzysta z faktu
    > że "był wyszkolony i starczy".

    A dzięki delikatnemu monitoringowi dającemu wykrywalność w promilach już
    będziesz wiedział?

    Teraz system też wykrywa w promilach i co?

    > Znaczy co, więcej fotoradarów i kamer?

    No widzisz, dlatego ja jestem zwolennikiem wielotorowego działania.
    Takiego, żeby łapać i wykrywać tych, co z premedytacją łamią prawo, ale
    wcześniej ich szkolić, żeby wyeliminować tych, co łamią prawo z
    nieświadomości. Do tego jakoś tak wypośrodkować system łapania i
    wykrywania, żeby człowiek nie czuł się zastraszony i permanentnie
    inwigilowany i że jak faktycznie raz na pół roku źle ten kierunkowskaz
    przez pomyłkę machnie, to go od razu nie uwalą.

    > I tyle.

    No właśnie nie tyle.

    > Szkoda czasu.

    No jasne. Całe tysiąclecia rozwoju ludzkości bazowały na szkoleniach, a
    ty uważasz, że szkoda czasu, bo co? Ludzie się rodzą z wiedzą? Przecież
    bez szkolenia człowiek nic nie umie. No dobra, umie połykać, oddychać
    sikać itp. no i może jak mu mocno nie przeszkadzać, to się nauczy sam z
    siebie chodzić. Ale już Chodzić W Ruchu Drogowym nie i stąd szkolenie
    już w przedszkolu się z tego zaczyna.

    > Na pytanie czy czytasz ustawy odpowiadasz że nie.

    Nie odpowiadam tak. Odpowiadam nieraz, że czytam i nie rozumiem.
    Pamiętasz jak było z Vatem. W sprawie struktury nie załapałem do dzisiaj
    i musiałem olać strukturę. W sprawie szkoleń i nie podpadania pod vat
    też do końca nie rozumiem, ale pi-razy-drzwi załapałem jak mnie pewien
    pan trochę podszkolił i powyjaśniał, prawdaż?

    > Po co Ci w takim razie szkolenia, skoro wiesz czego Ci trzeba?

    No właśnie od tego są szkolenia, żeby coś poznać, czegoś się nauczyć.
    Żeby czasami przekazać coś przystępnie. Opisać zasady działania,
    zilustrować przykładami.

    Wracając do tematu głównego, to szkolenie na kierowcę kat. B nie polega
    na wspólnym czytaniu ustaw i rozporządzeń, a na maksymalnie przystępnym,
    zilustrowanym graficznie i filmowo, wyłożeniu najistotniejszych zasad, a
    następnie trenowaniu tych zasad w mniej lub bardziej kontrolowanym
    środowisku treningowym.

    > Nie jest.
    > To co jest krytyczne, to pytanie co on uważa za "mniejszy błąd".
    > I tego szkoleniem NIE nauczysz.

    W 100% nie. Ale szkolenia, treningi itp. to są od tysiącleci znane
    mechanizmy i naprawdę albo ja cię zupełnie nie rozumiem albo mi szczena
    opada na ziemię w zdziwieniu co proponujesz.

    > Choć... może... pod warunkiem, że będzie to wyciąganie trupów
    > z miejsca wypadku, własnopalczaste, wtedy być może tak.
    > W odróżnieniu od gadania można to uznać za "doświadczenie".

    Owszem. Ale można mniej drastycznie trenować kogoś i szkolić przed
    akcją. Ratownik też najpierw trenuje reanimację w teorii, potem na
    fantomie, potem pod okiem trenera na prawdziwym poszkodowanym....

    > Jeszcze nie powiedziałem, pracowicie zbieram argumenty
    > za tym, żeby wyszło iż sam to proponujesz :P
    > Na razie stwierdzam fakt: Twoja teza iż "nie jesteś
    > pod obserwacją" to co najmniej nieporozumienie.

    Nie. Jestem pod obserwacją współkierowców, a nie miliona kamer (choć
    owszem, coraz więcej ich jest) i miliona policjantów.

    No wybacz, ale człowiek jest istotą psychiczną. Sprzedając w sklepie na
    kasie fiskalnej jestem pod obserwacją klientów, ale jakby stał tam
    Urzędnik Skarbówki i czekał na mój błąd, to bym się jakoś inaczej czuł.
    Tak mam.

    > Oni są w ZNACZNEJ większości *PO* takich szkoleniach!

    Po porządnych? Śmiem wątpić.

    > Szkolenia pomogłyby wtedy, jakby Z WŁASNEJ WOLI uznali,
    > że muszą na nie iść.

    Ale to marzenie ściętej głowy. Jak coś nie jest moim hobby i pasją, to z
    własnej woli się słabo będę w tym kierunku wyginał.

    > Ja czegoś nie rozumiem - egzamin na PJ na tym nie polega?

    Nie. Egzamin nie ma zupełnie funkcji szkolącej (chyba że w zakresie
    ,,jak wygląda egzamin''). Owszem, jako kilkadziesiąt minut jazdy stanowi
    jednocześnie +kilkadziesiąt minut jazdy do treningu, ale egzamin to nie
    szkolenie. To weryfikacja umiejętności. Do egzaminu przystępuje się już
    przeszkolonym. A jak nie, to egzamin nie przepuszcza nie przeszkolonego
    (pomijam to, że siłą rzeczy egzamin jest jakimś sitem i nie weryfikuje
    wszystkiego) i cofa go na szkolenie.

    O ile dobrze zrozumiałem, to Liwiuszowa czy Twoja teoria zakłada nie że
    jest np. 10 lekcji w szkole + sprawdzian, tylko że uczniowie przychodzą
    do pracy i uczą się na własnych błędach, a sprawdzianem jest to, że szef
    ich wypierdzieli.

    A ja mówię, że takie podejście jest niewłaściwe. A do tego jak to jest
    Praca z Miotłą to można ostatecznie przymknąć oko. Ale jak praca z
    granatem którym może oberwać sąsiad, to już nie bardzo.

    > Wtedy szkolony na 100% nie wie, po co mu to.

    No pewne doświadczenie życiowe musi mieć. Faktycznie jak wyciągniesz z
    takiego jakiegoś gościa z puszczy Amazońskiej, co ich czasami Cejrowski
    pokazuje, przywleczesz na szkolenie z PJ do Polski to nie będzie
    wiedział. Bo cały aparat dydaktyczny itp. w zakresie PJ zakłada, że jest
    to skierowane do typowego Polaka, który nawet jak mieszka w zapadłej wsi
    w Puszczy Augustowskiej nad Białoruską granicą, to przeszedł już pewną
    formację w tym zakresie na innych etapach.

    No i nie zostawia się go z samą teorią, tylko następnie wsiada do
    samochodu i w kontrolowanych warunkach pod okiem instruktora ma się
    wykazać zrozumieniem, wytrenować braki, wyszlifować niuanse i
    ostatecznie zdać egzamin wewnętrzny i zewnętrzny.

    > Nie, odnoszę wrażenie że Ty jesteś jednocześnie
    > nieomylny i potrzebujący szkolenia.

    Ależ ja jestem omylny i niedoskonały i wiem, że wszystko co wiem,
    zawdzięczam szkoleniom, treningom albo i owszem, temu, że Życie Dało Mi
    Po Dupie. Ale to ostatnie było najmniej ,,przyjemne'' i szczerze mówiąc
    wolałbym aby rozwój techniką Życie Dało Mi Po Dupie był zminimalizowany
    do zera dzięki szkoleniom i treningom zdecydowanie mniej bolesnym.

    > To proste - człowiek popełnia błędy, każdy, kropka.
    > Zmotywowanie aby SAM minimalizował te błędy leży
    > w interesie innych.

    Mhm. To najważniejsze aby tak dydaktycznie podejść, żeby tak było. Ale
    mam wrażenie, że metoda ,,sam zechce, bo będzie drżał przed tym, że
    kierunkowskaz źle wrzuci, a go od razu kamera namierzy'' nie jest metodą
    motywującą właściwą i nie nazwał bym tego motywowaniem do SAMODZIELNEGO
    minimalizowania błędów.

    > A na pewno przez szkolenia nie wypleni się błędów
    > których szkolony NIE CHCE nie popełniać.

    W 100% nie. Ale przez szkolenia, treningi itp. się rozwijamy i
    minimalizujemy właśnie błędy.

    Nie wyeliminujesz błędów, które szkolony CHCE popełniać. Dlatego
    potrzebna jest jeszcze część z batem pilnująca i weryfikująca i
    strasząca. Ale rozszerzanie jej na te błędy, których szkolony NIE CHCE
    popełniać, nie jest MSZ dobrym kierunkiem.

    > Nie twiedziłem że *te* przypadki ma rozstrzygać monitoring.

    No więc co? Śledztwa, przesłuchania świadków? Kamera wychwyciła brak
    kierunkowskazów. Kierowca twierdzi ,,ale Gotfrydowa metoda mówi, że nie
    ma karania jak nie ma szkodliwości''. Więc co, ogłaszamy w prasie, że
    jeśli ktoś uważa, że mu to zaszkodziło, to ma się zgłosić? I wtedy ja
    się zgłaszam, że tak, szedłem na spacer, wyszedłem zza auta pod tamtego,
    bo myślałem, że on jedzie prosto, bo nie dawał kierunkowskazów i w
    efekcie musiałem odskakiwać.

    > Wystarczy przypadków z udowodnioną szkodliwością bezpośrednią,

    No właśnie tu się rozjeżdżamy. Wg mnie zupełnie nie wystarczy, bo po
    prostu pomijasz tamte przypadki nieudowodnione i sprawiasz, że po prostu
    pewne sytuacje stają się legalne.

    > a do tego najczęściej to wyłacznie kwestia strony w którą jadą
    > pojazdy aby "prawdopodobna" niekiedy była widoczna (akurat
    > widać ten jednoślad za samochodem).

    A tej części zdania niestety znów nie zrozumiałem. Żeby nie było, że tnę
    tendencyjnie. Po prostu nie rozumiem co chciałeś przez to przekazać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek