    Date: Wed, 01 May 2013 17:14:32 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <klmhge$7oi$1@node1.news.atman.pl>
    <517f6c06$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <klo5qs$kjo$1@node2.news.atman.pl>
    <517f9ea4$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fa1a4$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <kloeuf$69t$1@node1.news.atman.pl>
    <517febea$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <klov55$e8v$1@node2.news.atman.pl>
    <518009c5$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <klp5br$u8b$1@node1.news.atman.pl>
    <5180cd23$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <klqllb$271$1@node2.news.atman.pl>
    <51811a37$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <klr70i$jp$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 01.05.2013 15:57, Andrzej Lawa pisze:
    > NIKOMU się nie zdarzyło.

    Wielu się zdarzyło.

    > Secundo: książka zwana biblią była wielokrotnie obnażana jako fikcja.

    Przez Dodę i Nergala? Nigdy nie została obalona.

    > Wiem, że nie badałeś, bo to badanie naruszałoby twoje dogmaty wiary.
    > Więc nie badasz.

    Bynajmniej. Wyjście z Egiptu jest ważne, wręcz bardzo ważne w Judaizmie,
    bo pokazuje jak Bóg uratował swój naród wybrany. Jednak nie jest
    dogmatem w chrześcijaństwie. To zdarzenie historyczne. Badane przez
    badaczy, ale nie przeze mnie, bo nie jestem badaczem historycznym.

    Są tacy, co je badają, sam akurat tym tematem się nie interesowałem, bo
    nie ma on na mnie większego wpływu. Wymaganie od każdego chrześcijanina,
    żeby zapierdzielał po pustyni i szukał dowodów na wyjście z egiptu, żeby
    przekonać ateistów, jest dość słabe. Każdy ma swoje zadania w życiu.

    > Mnóstwo zostało obalonych. Chociażby ta brednia o Noe i jego arce ze
    > wszystkim zwierzętami świata.

    No więc nie zostało obalone. Pisałem już tu o różnych opcjach jego
    przebiegu.
    Znów przykładasz ateistyczną miarę do rzeczy Boskich.

    W skrócie przypomnę

    a) Wersja pasująca do ateistycznych założeń bardziej:
    Zdarzenie jest opisem sprzed tysięcy lat, tuż po powstaniu świata.
    Zalana została ich ziemia ich świat. Wybacz, ale oni nie znali Ameryki
    czy Antarktydy, więc opis o zalaniu świata, ich świata nie uwzględnia
    informacji o tym, że zalane zostały tylko tereny pomiędzy Morzem
    Śródziemnym a Morzem Martwym. Zaś ślady takiego ogromnego potopu,
    zostały znalezione i określone technikami akceptowanymi także przez
    ateistów.

    b) Wersja sprzeczna z dogmatami ateistycznymi:
    Zalana została faktycznie cała Ziemia i Bóg swoją mocą sprawił, że
    wygląda ona teraz tak, jak wygląda i że nie ma śladów globalnego
    zatopienia (choć spotkałem się i tu z twierdzeniami, że takie ślady są,
    więc nawet ta wersja nie do końca wymyka się ateistycznym metodom badania)

    > "W tym"? W czym?

    W zdarzeniach opisanych w Piśmie Św.

    > Jakie badania jakich badaczy?

    Różniste. Potwierdzające zarówno sferę naukową i fizyczną jak i sferę
    duchową i metafizyczną (aczkolwiek ty to odrzucasz)

    > REALNYCH dowodów.

    A to świat duchowy. Realne nie udowodnią duchowości. Wszystkie
    przedstawione ci realne dowody możesz obalić. Nawet jakbyś żył 2000 lat
    temu i stanął twarzą w twarz z Jezusem, widziałbyś w nim tylko
    człowieka. Świat duchowy przenika się z ziemskim, fizycznym, ale nie
    jest z nim tożsamy. Część wspólna zawsze może zostać przez ciebie
    sprowadzona do części fizycznej (jest w końcu to część wspólna tych
    zbiorów, więc jest to zbiór fizyczny również), a to co jest poza częścią
    wspólną wystaje poza zbiór fizyczny, więc nie poddaje się fizycznym
    regułom, bo jakby się poddawał, to by należał do części wspólnej.

    > Nie przedstawiasz żadnych poza biblią, którą udowadniasz biblią.
    > [ciach]

    Mówiłem, żebyś zaczął od Biblii. Ale możesz iść dalej. Ja nie jestem
    badaczem i naukowcem z tej dziedziny. Tak samo jak nie jestem
    psychiatrą, więc w sprawie psychozy odeślę cię do podręcznika
    psychiatrii, a nie dalej, bo dalej to już nie moja działka. Za to ktoś
    siedzący w temacie zapewne chętnie zaproponuje ci różne dalsze materiały
    i źródła. Opracowania, wyniki badań itp. Poszukaj jakiegoś doktora czy
    profesora teologii. Jeżeli chcesz, mogę ci w tym pomóc. Ja nie jestem
    doktorem czy profesorem ani nawet magistrem teologii, więc odsyłam cię
    do podstawowego źródła, jakim jest Słowo Boże.

    > Systemem obiektywnym.

    no zrobiłeś sobie

    alias obiektywny=ateistyczny

    i się nim posługujesz. A wszystko co wykracza poza to odrzucasz jako
    nieobiektywne.

    > obiektywny
    > 1. <<odznaczający się obiektywizmem, wolny od uprzedzeń>>

    No. A ty jesteś uprzedzony do religii i wiary, co wielokrotnie
    manifestowałeś , nawet w naszej trwającej tu rozmowie.

    > 2. <<istniejący niezależnie od poznającego podmiotu>>

    Ano. Bóg istnieje niezależnie od ciebie.

    Więc dałeś sobie dobrą radę:

    --
    Przemysław Adam Śmiejek