    Date: Wed, 01 May 2013 15:35:50 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <klmfjb$5ns$1@node1.news.atman.pl>
    <517ec434$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <klmhge$7oi$1@node1.news.atman.pl>
    <517f6c06$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <klo5qs$kjo$1@node2.news.atman.pl>
    <517f9ea4$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fa1a4$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <kloeuf$69t$1@node1.news.atman.pl>
    <517febea$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <klov55$e8v$1@node2.news.atman.pl>
    <518009c5$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <klp5br$u8b$1@node1.news.atman.pl>
    <5180cd23$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <klqllb$271$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 01.05.2013 11:01, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeszcze się nie zdarzyło.

    Może do ciebie nie chce. Albo jeszcze nie czas.
    Jego wola. Przychodzi do tych, do których chce.

    > Którego nie jesteś w stanie udowodnić. CBDO

    A Ty obalić.

    > Znowu popełniasz ten sam błąd logiczny. Używając analogii prawnej: to TY
    > musisz udowodnić, że bóg jest winny istnienia i sterowania światem.

    No więc dowodzę. A ty odrzucasz dowody. Wolno ci. Bóg dał ci wolność i
    możesz te dowody odrzucać.

    > Ja nie twierdzę, ja wiem - i ty też musisz wiedzieć, ale wypierasz z
    > siebie, że ta twoja biblia była WIELOKROTNIE tłumaczona,

    Owszem. Są specjalne organizacje, które wręcz mają na celu tłumaczenie
    na jak najwięcej języków świata, bo mało kto zna języki oryginału.

    >była
    > WIELOKROTNIE redagowana (wiele nadal oficjalnie świętych pism do niej
    > nie trafiło),

    nie wiem co rozumiesz przez oficjalnie święte pisma. Jest kanon Słowa
    Bożego, a wszystko pozostałe musi być z nim zgodne. I na bazie tej
    zgodności badacze uznają prawdziwość lub fałszywość innych pism.

    > żadne inne źródła nie potwierdzają wielu głównych
    > biblijnych historii (chociażby ucieczki całego narodu niewolników z
    > Egiptu).

    Nie wiem, nie badałem tego nigdy. Wiem, że są prowadzone różne
    historyczne badania i wiele rzeczy już zostało potwierdzone. A że coś
    jeszcze nie, to i tak nie zostało obalone.

    > Och? Ciągle się powołujesz na biblię jako "dowód". co jest dowodem na
    > rzetelność biblii?

    Słowa osób, które w tym uczestniczyły oraz badania badaczy.

    > Udowodnij rzetelność biblii. Masz jakieś materiały porównawcze? Badania
    > archeologiczne?

    I znów chcesz ateistycznych dowodów. Nie chce mi się w to bawić, bo nie
    jestem specjalistą od tego. Nie potrzebuję udowadniać ateistom swoich
    dogmatów. Są tacy, co się tym zajmują, ale jako niespecjalista nie
    jestem do tego powołany.

    > No beton... NIE MAM DOGMATÓW. Ja jestem otwarty na nową wiedzę. RZETELNĄ
    > wiedzę.

    Której rzetelność oceniasz swoim ateistycznym systemem metodologii.

    > Jak się nie da obiektywnie udowodnić, to obiektywnie nie jest to
    > rzetelne źródło. Czyli wierzysz w bajki. CBDO

    Nie używaj słowa obiektywnie jako synonimu do ateistycznie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek